Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

W 2011 r. otwarto Autostradową Obwodnicę Wrocławia

0
Podziel się:

Około 35-kilometrowy odcinek Autostradowej Obwodnicy Wrocławia to największa
inwestycja drogowa na Dolnym Śląsku zakończona w 2011 r. Trasa w całości została oddana do użytku w
sierpniu, a jej budowa kosztowała ponad 4 mld zł.

Około 35-kilometrowy odcinek Autostradowej Obwodnicy Wrocławia to największa inwestycja drogowa na Dolnym Śląsku zakończona w 2011 r. Trasa w całości została oddana do użytku w sierpniu, a jej budowa kosztowała ponad 4 mld zł.

Autostradowa Obwodnica Wrocławia (AOW) łączy autostradę A4 na wysokości Bielan Wrocławskich z drogą krajową nr 8 w Długołęce. Obwodnica komunikuje A4 z wrocławskim lotniskiem oraz stadionem budowanym na Euro 2012 r.

W ciągu AOW powstał największy w Polsce most. Pylon przeprawy ma 122 metry wysokości, a jej dwie, niezależne, wielopasmowe jezdnie zostały podwieszone na 160 wantach, o łącznej długości lin ok. 25 kilometrów. Długość przeprawy wraz z estakadami to 1742 metry. Most Rędziński jest czwartym co do wielkości mostem betonowym na świecie.

Budowa AOW rozpoczęła się w 2008 r. Sukcesywnie do użytku oddawano kolejne odcinki. Pierwszym - od Magnic do skrzyżowania z autostradą A4 - kierowcy mogli przejechać w grudniu 2010 r. Kolejny - od węzła Wrocław Południe do węzła przy lotnisku - oddano w maju 2011 r. Z kolei w lipcu zakończyła się budowa odcinka od węzła Północ do Łącznika Długołęka. Ostatni, 10-kilometrowy odcinek: od węzła przy lotnisku do ul. Żmigrodzkiej, oddano pod koniec sierpnia.

Obwodnica ma około 35 kilometrów, w jej ciągu powstały 42 obiekty mostowe: mosty, wiadukty, estakady i przejścia dla zwierząt oraz siedem węzłów: Kobierzyce, Nowa Wieś, Cesarzowice, Lotnisko, Kosmonautów, Widawa, Pawłowice.

W tym roku udało się również zakończyć główne prace przy budowie mostu przez Odrę w Łanach. Licząca blisko 300 metrów konstrukcja jest największym i najważniejszym obiektem budowanym w ramach Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Prace przy tym moście mają zakończyć się w 2012 r.

Budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia Bielany-Łany-Długołęka o długości ok. 38 km podzielona została na cztery główne etapy. Nowo powstały most nad Odrą jest częścią najbardziej skomplikowanego technicznie, liczącego blisko 6 km fragmentu całej inwestycji. Oprócz tej przeprawy powstają tam także dwa inne mosty, dwie estakady nad terenami zalewowymi oraz 14-metrowy wiadukt drogowy nad ul. Odrzańską w Łanach. Prace mają się tam zakończyć pod koniec stycznia 2013 r.(PAP)

pdo/ drag/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)