Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

W. Brytania: Protest przeciwko zwolnieniom u producenta whisky

0
Podziel się:

Około 20 tys. ludzi wzięło w niedzielę udział w marszu w szkockim Kilmarnock
(hrabstwo Ayrshire), protestując przeciwko planom likwidacji 900 miejsc pracy w gorzelni i
zakładach butelkowania jednego z najbardziej znanych w świecie gatunków whisky - Johnnie Walker.

Około 20 tys. ludzi wzięło w niedzielę udział w marszu w szkockim Kilmarnock (hrabstwo Ayrshire), protestując przeciwko planom likwidacji 900 miejsc pracy w gorzelni i zakładach butelkowania jednego z najbardziej znanych w świecie gatunków whisky - Johnnie Walker.

Właściciel marki towarowej Johnnie Walker - koncern spirytusowy Diageo w ramach programu oszczędności zapowiedział zamknięcie zakładów butelkowania w Kilmarnock, zatrudniających 700 pracowników i gorzelni Port Dundas w Glasgow, w której pracuje pozostałych 200.

Rozlewnia w Kilmarnock ma od 1820 roku zastrzeżoną wyłączność na butelkowanie Johnnie Walkera.

Obrońcy miejsc pracy w Kilmarnock wskazują w związku z tym, iż likwidacja rozlewni zaszkodzi międzynarodowej renomie marki Johnnie Walker, ponieważ wymagać będzie zmiany etykietki stwierdzającej, iż ten gatunek whisky jest butelkowany w Kilmarnock i nigdzie indziej.

W protestacyjnym marszu wzięli udział politycy, łącznie z szefem autonomicznego rządu Szkocji Alexem Salmondem i miejscowym posłem Izby Gmin Desem Brownem, związkowcy, pracownicy Diageo, a także piłkarze miejscowego klubu w pełnym składzie. Marsz zakończył wiec w miejskim parku, gdzie wysłuchano przemówień.

Rząd Szkocji zlecił przygotowanie alternatywnego biznesplanu, który umożliwiłby utrzymanie zakładów Johnnie Walker w Kilmarnock, aby nadal mogły być elementem lokalnej społeczności.

Sprzedaż Johnnie Walkera wynosi ok. 16,3 mln skrzynek rocznie. Diageo zatrudnia w Szkocji 4,5 tys. pracowników, a produkcja koncernu sięga 50 mln skrzynek szkockiej whisky i innych trunków. (PAP)

asw/ ap/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)