Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

W.Brytania: Wielcy mówcy i pisarze przepadli w komputerowym teście

0
Podziel się:

Winston Churchill, William Golding i Ernest Hemingway dostali obniżoną
ocenę za błędy językowe i niedbałość o styl w komputerowym teście przeznaczonym do sprawdzania prac
uczniów. Jest to wynik prób, które ze stworzonym w USA programem przeprowadzała brytyjska
organizacja edukacyjna CIEA. Opisał je w środę portal BBC News.

Winston Churchill, William Golding i Ernest Hemingway dostali obniżoną ocenę za błędy językowe i niedbałość o styl w komputerowym teście przeznaczonym do sprawdzania prac uczniów. Jest to wynik prób, które ze stworzonym w USA programem przeprowadzała brytyjska organizacja edukacyjna CIEA. Opisał je w środę portal BBC News.

Fragment słynnej mowy Churchilla z 1940 roku, w której brytyjski premier mówił o "bitwie o Anglię": "od tej bitwy zależy przetrwanie cywilizacji chrześcijańskiej, od niej zależy nasz brytyjski sposób życia" dostał obniżoną ocenę za powtórzenia oraz błędne użycie jednego ze słów w dalszych zdaniach.

"Nieprawidłową i chaotyczną strukturę zdań" wytknął program Williamowi Goldingowi po analizie fragmentu "Władcy much". W opowiadaniu innego noblisty, Hemingwaya, pt. "Coś się kończy" system zauważył "brak dbałości o styl pisania i słownictwo".

"Problemem, na który natknęliśmy się przy komputerowym ocenianiu, jest to, że komputer nie rozumie emocji oraz celu" - skomentował przedstawiciel CIEA Graham Herbert. Szef tej organizacji David Wright zauważył, że emocje to coś, z czym komputer nie może sobie poradzić, a dla istot ludzkich są one podstawą.

W Wielkiej Brytanii komputery używane są tylko przy ocenianiu niektórych testów na egzaminie na zakończenie szkoły średniej, w których uczniowie muszą wybrać prawidłową odpowiedź z kilku możliwych. Jednak komisje egzaminacyjne pracują nad systemami, które umożliwiłyby zdawanie egzaminów online oraz komputerową ocenę prac. (PAP)

awl/ mc/

int.

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)