Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

W czwartek finał konkursu na najlepsza kampanię społeczną 2012 r.

0
Podziel się:

Zbliża się finał tegorocznej edycji Konkursu Kampania Społeczna Roku 2012,
w którym rywalizują 103 kampanie polskie i zagraniczne. W tym roku po raz pierwszy mieszkańcy
Warszawy będą mogli obejrzeć nagrodzone kampanie w dniu ogłoszenia wyników - 25 kwietnia.

Zbliża się finał tegorocznej edycji Konkursu Kampania Społeczna Roku 2012, w którym rywalizują 103 kampanie polskie i zagraniczne. W tym roku po raz pierwszy mieszkańcy Warszawy będą mogli obejrzeć nagrodzone kampanie w dniu ogłoszenia wyników - 25 kwietnia.

W V edycji konkursu Kampania Społeczna Roku organizowanego przez Fundację Komunikacji Społecznej oraz portal kampaniespołeczne.pl jury nominowało 28 kampanii w poszczególnych kategoriach, zwycięzcy zostaną ogłoszeni w czwartek 25 kwietnia.

W tym roku nagrodzone kampanie będzie można obejrzeć w dniu ogłoszenia wyników, w Niespodzianka Cafe przy ul. Marszałkowskiej 7 w Warszawie. Poza nagrodzonymi, pokazane zostaną również inne kontrowersyjne i intrygujące kampanie. Pokaz rozpocznie się o godz. 19.30, wstęp jest wolny.

W kategorii Kampanie organizacji pozarządowych nominowana jest m.in. kampania "Mafia dla psa", przygotowana dla Fundacji Przytul Psa. W spocie występują mafiosi (w rolę ich przywódcy wciela się Piotr Cyrwus, znany jako Rysio z "Klanu"), pada w nim wiele niecenzuralnych słów i mocnych sformułowań. Z filmu można się dowiedzieć m.in., że "psa się nie kopie, bo kopnąć to się można do nocnego po trzy czwarte i napój gazowany", że nie wolno wyrzucać psa w lesie, bo "pies to nie żaden akumulator ani stara pralka", a przekaz kampanii "powinien być prosty jak aparycja przeciętnego chama ze Śląska".

Spot wzbudził wiele kontrowersji, wywołał dyskusję o granicach w reklamie społecznej, która toczyła się m.in. na portalu www.ngo.pl.

Wśród nominowanych są także kampanie "Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi" Fundacji Rak'n'Roll, zachęcająca do przekazywania 1 proc. na rzecz kobiet z chorobą nowotworową, a także "Autyzm wprowadza ludzi w błąd" Fundacji SYNAPSIS, w której wystąpił Bartłomiej Topa - aktor "podpatrzony" w metrze i w supermarkecie, a także w czasie występów w programach telewizyjnych zachowywał się, jakby miał stany lękowe lub był pod wpływem środków odurzających; w rzeczywistości naśladował zachowanie osoby autystycznej.

W kategorii Kampanie instytucji publicznych nominowano m.in. kampanię "Ojczysty - dodaj do ulubionych", zorganizowaną przez Narodowe Centrum Kultury i Radę Języka Polskiego. Spoty, zrealizowane w konwencji filmu przyrodniczego, w którym o dominację walczą "słowostwory", pokazywały, że - pobodnie jak w naturze - w ekosystemie języka polskiego trwa nieustanna walka: anglojęzyczne zapożyczenia wypierają polskie wyrazy, a tym nieużywanym grozi wyginięcie.

Nowością w tym roku jest kategoria "Świat", w której międzynarodowe jury ocenia 10 najbardziej popularnych kampanii z portalu kampaniespoleczne.pl, w tym dwie polskie - "Autyzm wprowadza zmysły w błąd" i "Mama ma dosyć" Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich i Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.

Nominowano również m.in. belgijską kampanię "Kobiecie opłaca się tylko pornobiznes". W spocie Sasha Grey, aktorka znana z filmów pornograficznych, opowiada o swojej ścieżce zawodowej: zanim trafiła do branży porno, pracowała m.in. jako sekretarka i pielęgniarka. Twierdzi, że na poprzednich stanowiskach nie było jej źle, ale przyznaje także, że lubi pracę w pornobiznesie i dużo dzięki niej zarabia. Film zamyka hasło, które na pozór nie ma wiele wspólnego z tym, co przedtem mówiła: "Pornografia wydaje się jedynym sposobem, by zarobić więcej niż mężczyźni. Poszukaj lepszego zajęcia na equalpayday.be".

Wśród nominowanych znalazła się także holenderska kampania "Dziki taniec prostytutek". W spocie sześć dziewczyn zamkniętych w oknach domu publicznego, zaczyna tańczyć; zgromadzeni przed budynkiem gapie klaszczą, krzyczą, podziwiają. Kiedy występ się kończy, na wielkim ekranie, na dachu budynku przeczytać można hasło: "Co roku tysiącom kobiet obiecuje się karierę taneczną w Europie Zachodniej. Smutne jest to, że kończą tutaj".

Wszystkie zgłoszone kampanie można zobaczyć na stronie konkurs.kampaniespoleczne.pl.

Wcześniej czytelnicy portalu kampaniespołeczne.pl wybrali najlepsze ich zdaniem kreacje. Wygrały "Mafia dla psa", "Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi" oraz film przygotowany na potrzeby kampanii "Kup Indeks" Stowarzyszenia Wiosna. (PAP)

akw/ bos/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)