Notowania

wiadomości
03.12.2011 17:43

W niedzielę VIII edycja kampanii "Grunt to rodzina"

W niedzielę rozpocznie się VIII edycja kampanii "Grunt to rodzina", podczas której Fundacja Świętego Mikołaja zbiera fundusze dla rodzinnych domów dziecka.

Podziel się
Dodaj komentarz

*W niedzielę rozpocznie się VIII edycja kampanii "Grunt to rodzina", podczas której Fundacja Świętego Mikołaja zbiera fundusze dla rodzinnych domów dziecka. *

W jednym z warszawskich centrów handlowych odbędzie się z tej okazji impreza dla dzieci z rodzinnych domów dziecka, podczas której zaplanowano m.in. multimedialny pokaz filmowy.

Kampania "Grunt to rodzina" od 2004 r. propaguje ideę rodzinnej opieki zastępczej oraz wspiera dzieci z rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych. W ramach kampanii został stworzony Fundusz Edukacyjny z myślą o dzieciach z rodzinnych domów dziecka. Pieniądze, które do tej pory udało się na nim zgromadzić, pozwoliły sfinansować ponad 800 różnorodnych przedsięwzięć edukacyjnych dla 4,5 tys. dzieci.

Kampanię można wesprzeć, wysyłając SMS o treści "Pomoc" na nr 7545 (koszt 6,15 zł) lub wpłacając darowiznę na konto (40 1440 1387 0000 0000 1092 6572). W tym roku po raz pierwszy fundacja podjęła współpracę z jednym z serwisów zakupów grupowych, za pośrednictwem którego, do 7 grudnia, można kupić kartki świąteczne z rysunkami polskiego malarza Krzysztofa Kokoryna. Całkowity dochód ze sprzedaży będzie przekazany na rzecz kampanii.

"Kartki świąteczne z rysunkami Krzysztofa Kokoryna to wyjątkowy sposób na przekazanie życzeń. Obok niewątpliwych walorów estetycznych, kartki niosą ze sobą wiele pozytywnych emocji. Każdy, kto kupi kartkę, sprawi przyjemność nie tylko swojej rodzinie, ale również dzieciom z rodzinnych domów dziecka" - powiedziała Monika Madej z Fundacji Świętego Mikołaja.

W zeszłym roku Fundacja Świętego Mikołaja zebrała 1,1 mln zł, dzięki czemu sfinansowano 186 przedsięwzięć edukacyjnych dla ponad 1,2 tys. dzieci z rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych. W ciągu siedmiu lat działalności Funduszu Edukacyjnego zebrano niemal 5 mln zł.

Jak wynika z badań Fundacji Świętego Mikołaja, osoby prowadzące rodzinne domy dziecka oceniają, że 76 proc. dzieci do nich trafiających ma mniejsze szanse edukacyjne niż ich rówieśnicy. Opiekunowie wiążą to z opóźnieniami rozwojowymi (wymienia je 88 proc. badanych) i edukacyjnymi (80 proc.) dzieci, i z tym, że na zajęcia wyrównujące te różnice brakuje pieniędzy.

Wychowankowie mają też bardzo często zaniżoną samoocenę (71 proc.), co negatywnie wpływa na funkcjonowanie wśród rówieśników. Wiele dzieci ma zaburzenia mowy, FAS (alkoholowy zespół płodowy) oraz problemy natury psychologicznej, mają również kłopoty z czytaniem i podstawowymi działaniami matematycznymi. Rodzicom potrzebne są także kursy poszerzające wiedzę i umiejętności. Dzięki nim opiekunowie uczą się jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych i rozwiązywać problemy swoich podopiecznych.

Więcej informacji o kampanii można znaleźć na stronie www.mikolaj.org.pl. (PAP)

akw/ bos/

Tagi: wiadomości, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz