_ Chcemy Polski równych szans _ - to tytuł nowego spotu Prawa i Sprawiedliwości. Występuje w nim prezes PiS Jarosław Kaczyński, który otwiera _ szklane drzwi _, aby - jak tłumaczą politycy tej partii - uwolnić energię i potencjał milionów Polaków, blokowanych pod rządami PO.
Nowy spot stanowi drugą część rozpoczętej w ubiegłym tygodniu kampanii PiS. Jak powiedział na specjalnym pokazie szef sztabu PiS Tomasz Poręba, ta część kampanii ma na celu przedstawienie wizji Polski równych szans, w której Polacy będą mogli realizować swoje marzenia.
- _ Polacy mają poczucie, że nie mają równych szans, jeżeli chodzi o edukację, równość wobec prawa. Są po prostu dyskryminowani i nie mają możliwości bycia traktowanym w sposób równy i sprawiedliwy. O tym jest ten spot. Prawo i Sprawiedliwość jest partią, która chce otworzyć Polakom te symboliczne szklane drzwi, które blokują energię, entuzjazm i potencjał Polaków _ - przekonywał Poręba.
W 30-sekundowym filmiku pokazano grupę ludzi stojących przed zamkniętymi szklanymi drzwiami nowoczesnego budynku. Widać też, jak dwóch mężczyzn w garniturach wysiada z limuzyny i wchodzi do budynku bocznymi drzwiami. Wówczas pojawia się Kaczyński, energicznie rozsuwa szklane drzwi i razem ze zgromadzonymi wchodzi do biurowca. Pod koniec spotu pojawia się napis _ Premier Jarosław Kaczyński - Czas na odważne decyzje _.
Jak podkreślił na konferencji poseł PiS Mariusz Kamiński, najnowszy spot mówi o _ zablokowanych możliwościach i aspiracjach Polaków _, którzy chcą się rozwijać i spełniać swoje aspiracje.
- _ Często jednak napotykają na tę mityczną szklaną ścianę, nie mogą się przez nią przebić ze swoimi planami, marzeniami i aspiracjami. Ten spot mówi o tym, że dzięki temu, co zaprezentowaliśmy w naszym programie, Jarosław Kaczyński i PiS chce otworzyć Polakom te drzwi, chce spełniać ich aspiracje, chce pozwolić na to, aby uwolnić energie Polaków, dzięki czemu będziemy mogli rozwijać się jeszcze szybciej i jeszcze sprawniej _ - zaznaczył Kamiński.
Politycy PiS podkreślają, że kampania ma charakter informacyjny, a nie wyborczy i że działają w ramach prawa. - _ My nie robimy nic więcej ponad to, że informujemy Polaków, że mamy program, że mamy plan na rozwój, modernizację Polski _ - mówił Poręba.
Kamiński podkreślił, że w spocie jest _ wyraźne odniesienie _ do programu wyborczego PiS (w filmiku przez chwilę widać J. Kaczyńskiego w otoczeniu bohaterów spotu trzymających program PiS).
Jednak zarówno Kamiński, jak i Poręba podczas konferencji zanotowali po jednym przejęzyczeniu i określili filmik jako _ spot wyborczy _. - _ Każdy ma prawo do błędów i przejęzyczeń _ - tłumaczył swoją pomyłkę Kamiński.
Nowy spot zastąpi filmik emitowany od tygodnia w kilku ogólnopolskich telewizjach. Częścią obecnej kampanii PiS są też billboardy ukazujące szefa PiS i podpisane _ Premier Jarosław Kaczyński - Czas na odważne decyzje _.