Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

W przetargu na szynobusy dla Kolei Śląskich wpłynęła jedna oferta

0
Podziel się:

Jedna oferta wpłynęła w przetargu spółki Koleje Śląskie na trzyletnią
dzierżawę ośmiu szynobusów. Chodzi o trójczłonowe, używane i spalinowe zespoły trakcyjne.

Jedna oferta wpłynęła w przetargu spółki Koleje Śląskie na trzyletnią dzierżawę ośmiu szynobusów. Chodzi o trójczłonowe, używane i spalinowe zespoły trakcyjne.

Jak poinformował PAP w czwartek rzecznik Kolei Śląskich Adam Warzecha, ofertę złożyła firma Sigma Tabor. Szacunkową wartość tego zamówienia określono na 29 mln zł netto. Składy mają zostać przekazane przewoźnikowi do 3 grudnia, zamówienie przewiduje m.in. świadczenie usługi utrzymania pojazdów przez cały okres trwania dzierżawy.

W piątek otwarte mają zostać jeszcze oferty w innym przetargu Kolei Śląskich na pięcioletni leasing 36 używanych spalinowych zespołów trakcyjnych - 16 jednoczłonowych i 20 dwuczłonowych. Szacunkowa wartość tego zamówienia to ok. 140 mln zł netto. W ramach tego przetargu do 1 grudnia Koleje Śląskie mają otrzymać trzy szynobusy jednoczłonowe i siedem dwuczłonowych. Pozostałe mają zostać dostarczone do 1 czerwca 2013 r.

9 grudnia - wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy - samorządowa spółka Koleje Śląskie ma zastąpić na torach w regionie Przewozy Regionalne. Według zapowiedzi uruchomi wtedy każdego dnia 629 pociągów (w 57 tzw. obiegach); obecnie po torach woj. śląskiego jeździ ich 480.

Do tego czasu Koleje muszą skompletować potrzebny tabor; 9 grudnia mają dysponować 59 składami podstawowymi (w tym 26 elektrycznymi zespołami trakcyjnymi) i 10 rezerwowymi.

Częścią taboru Kolei mają być (przynajmniej na początku działalności) klasyczne składy wagonowe. 12 listopada Koleje Śląskie otworzyły oferty w dwóch przetargach na dostawy w formie rocznej dzierżawy 50 i 17 wagonów osobowych. Łączny szacunkowy koszt obu przetargów określono na ok. 25 mln zł. Dostawcy mają też wykonywać usługi dodatkowe związane z ich eksploatacją. 20 listopada Koleje zaakceptowały ofertę rocznej dzierżawy 17 wagonów złożoną przez niemiecką spółkę Heros Rail Rent.

Wcześniej Koleje Śląskie zaakceptowały też ofertę rocznego najmu 15 lokomotyw elektrycznych, złożoną przez konsorcjum firm Lotos Kolej i Railpool, wraz z obsługą przez 40 maszynistów oraz wykonaniem dodatkowych usług, związanych z eksploatacją lokomotyw (w tym bieżącej konserwacji i utrzymania). Konsorcjum zaoferowało miesięczną cenę 1,273 mln euro; w ogłoszeniu przetargowym szacunkową wartość tego zamówienia określano na 12,4 mln euro netto za rok.

Z innych przetargów taborowych już we wrześniu przewoźnik rozstrzygnął przetarg na 3-letnią dzierżawę z wykupem sześciu nowych sześcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które ma dostarczyć bydgoska Pesa. 23 października wybrano ofertę sądeckiego Newagu w przetargu na zakup jednego nowego sześcioczłonowego nowego EZT. 31 października spółka zdecydowała o rocznej dzierżawie z wykupem dwóch zmodernizowanych EZT typu 14WE od przewoźnika z Warszawy.

26 listopada mają być otwarte jeszcze oferty w ogłoszonym przez samorząd woj. śląskiego przetargu na zakup nowego trójczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego (szacunkowa wartość 11,8 mln zł netto).

Prócz pozyskiwanych jeszcze pojedynczych sztuk używanego taboru, spółka zamierza zdobyć część taboru rezerwowego z wolnej ręki. Według niedawnych informacji miałyby to być m.in. trzy zestawy lokomotyw z wagonami oraz kolejne zespoły trakcyjne.

Koszty związane z pozyskaniem niezbędnego taboru mają zmieścić się w wartej ok. 470 mln zł, podpisanej 11 września, trzyletniej umowie spółki z samorządem na realizację kolejowego transportu publicznego w regionie. 19 listopada Koleje Śląskie podpisały z samorządem województwa umowę przedwstępną zobowiązującą strony do zawarcia kolejnej 5-letniej umowy - na okres od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2020 r. Ma to zapewnić przewoźnikowi możliwość długofalowego finansowania inwestycji.

Rekrutacja potrzebnych na 9 grudnia Kolejom Śląskich pracowników została już zakończona. Ogółem zatrudnienie w spółce wyniesie 797 osób plus 70 osób pozyskanych czasowo przez agencje pracy. To ustawiacze taboru i manewrowi do obsługi składów wagonowych, z których spółka zamierza możliwie szybko zrezygnować. Prawie 70 proc. załogi (543 osoby) pozyskano z Przewozów Regionalnych.(PAP)

mtb/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)