Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

W Sosnowcu i Dąbrowie Górniczej ruszyła kampania "Trzeźwa młodość"

0
Podziel się:

Władze Sosnowca i Dąbrowy Górniczej rozpoczęły w poniedziałek kampanię
społeczną "Trzeźwa młodość". Chcą przekonać sprzedawców, by respektowali zakaz sprzedaży alkoholu
nieletnim. Specjalnie dla nich zorganizowane zostaną szkolenia, a do sklepów trafią ulotki.

Władze Sosnowca i Dąbrowy Górniczej rozpoczęły w poniedziałek kampanię społeczną "Trzeźwa młodość". Chcą przekonać sprzedawców, by respektowali zakaz sprzedaży alkoholu nieletnim. Specjalnie dla nich zorganizowane zostaną szkolenia, a do sklepów trafią ulotki.

Akcję zainaugurowała poniedziałkowa konferencja prasowa w Urzędzie Miejskim w Sosnowcu. Pokazano na niej spot, który będzie emitowany w telewizji.

Adresatami kampanii są dorośli, szczególnie sprzedawcy alkoholu. "Chcemy, aby przestrzegali oni obowiązującego prawa o niesprzedawaniu napojów alkoholowych osobom nieletnim. Profilaktyki nigdy dość" - podkreślił koordynator kampanii Andrzej Wojciechowski z wydziału zdrowia sosnowieckiego magistratu.

Przypomniał, że choć polskie prawo zabrania sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18. roku życia, zakaz ten jest często łamany. "Z tego powodu osoby nieletnie ponoszą tak szkody fizyczne, jak i rozwojowe. Szkody spowodowane piciem przez nastolatków mogą dotyczyć także ludzi dorosłych" - wskazał Wojciechowski.

Hasło przewodnie kampanii brzmi: "Chronimy dzieci i młodzież - nie sprzedajemy alkoholu nieletnim". Akcja realizowana będzie jednocześnie w dwóch miastach Zagłębia Dąbrowskiego: Sosnowcu i Dąbrowie Górniczej. Patronat nad kampanią objęli prezydenci tych miast oraz Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Do akcji przyłączyli się też policjanci, którzy zapowiedzieli wzmożone kontrole w punktach sprzedaży napojów alkoholowych.

W ramach kampanii w punktach sprzedaży alkoholu będą dystrybuowane plakaty i ulotki. Wyeksponowane w widocznych miejscach w sklepach mają przypominać o obowiązującym prawie oraz odpowiedzialności dorosłych za dzieci i młodzież.

W Sosnowcu i Dąbrowie Górniczej zorganizowane będą również szkolenia dla sprzedawców napojów alkoholowych. Ze szkoleniami będzie związany eksperyment badawczy - chodzi o sprawdzenie, na ile kampania wpłynie na respektowanie prawa dotyczącego sprzedaży alkoholu. Akcja będzie też widoczna w mediach społecznościowych. Wolontariusze - nastolatki - będą prowadzić specjalny profil na Facebooku.

Choć sama akcja potrwa miesiąc, to jednak lokalne władze zapowiadają, że nie oznacza to końca ich działań na rzecz trzeźwości młodzieży. "Mamy do czynienia ze sporym problemem, bo choć świadomość zagrożeń jest spora, to często przymykane jest oko na konsekwencje, które niesie sprzedaż alkoholu nieletnim" - powiedział wiceprezydent Sosnowca Zbigniew Szaleniec.(PAP)

kon/ mab/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)