Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

W tym roku ma ruszyć II etap modernizacji linii Łódź-Warszawa

0
Podziel się:

W tym roku mają rozpocząć się prace przy realizacji II etapu modernizacji linii
kolejowej Łódź - Warszawa na odcinku od Skierniewic do granic województwa łódzkiego. Roboty na
odcinku od granic województwa do Warszawy powinny rozpocząć się wiosną 2011 roku.

W tym roku mają rozpocząć się prace przy realizacji II etapu modernizacji linii kolejowej Łódź - Warszawa na odcinku od Skierniewic do granic województwa łódzkiego. Roboty na odcinku od granic województwa do Warszawy powinny rozpocząć się wiosną 2011 roku.

"Ze względu m.in. na żądania władz lokalnych są opóźnienia na odcinku od granicy województwa łódzkiego do Warszawy. Na odcinku Radziwiłłów Maz. - Skierniewice roboty powinny rozpocząć się jeszcze w tym roku, natomiast dalszy ciąg to kwiecień - maj przyszłego roku" - zapowiedział w środę na konferencji prasowej w Łodzi prezes PKP Polskie Linie Kolejowe Zbigniew Szafrański.

Według niego, na czas prac na odcinku Skierniewice-Warszawa nie będą jeździły pociągi dalekobieżne; od Skierniewic będą one kierowane na Sochaczew i do stolicy mają wjeżdżać drugą linią. Natomiast na całym szlaku stolica-Łódź w czasie modernizacji będą kursowały tylko pociągi Warszawa-Łódź i pociągi Kolei Mazowieckich do Skierniewic. Czas przejazdu w okresie robót na odcinku nimi objętym ma być wydłużony nie więcej niż o 15 minut. Koniec prac przewidziano na początek 2014 r.

Wiosną przyszłego roku mają się natomiast rozpocząć prace przy przebudowie sześciokilometrowego odcinka między dworcami Łódź Widzew i Łódź Fabryczna, w ramach których powstanie także podziemny dworzec "Fabryczny".

Według Szafrańskiego harmonogram prac zakłada, że z początkiem sezonu budowlanego w przyszłym roku rozpoczną się prace modernizacyjne na samej stacji Łódź Widzew na odcinku do ulicy Widzewskiej. Projekt zakłada m.in. budowę przejścia podziemnego, nowych peronów pośrodku stacji oraz modernizację torów z "Widzewa" do Łodzi Kaliskiej, na którą w okresie budowy podziemnego dworca kierowanych będzie większość pociągów ze stolicy; tylko trzy pociągi mają kończyć bieg na Widzewie.

Prace te powinny zakończyć się we wrześniu - październiku przyszłego roku. Wtedy to też - na 3,5 roku - zamknięty zostanie dla ruchu pociągów odcinek od dworca Widzew do dworca Łódź Fabryczna i rozpocznie się największa inwestycja - budowa podziemnego dworca.

Na początku listopada PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły listę pięciu konsorcjów, które zaproszono do składania ofert na budowę podziemnej części stacji Łódź Fabryczna. Przebudowa dworca i okolic oraz budowa tuneli podziemnych, którymi pojadą pociągi, ma kosztować prawie 1,9 mld zł, z tego 1,2 mld zł ma pochodzić z Unii Europejskiej. Inwestycja ma być realizowana w latach 2011-14.

Wykonawca ma zostać wybrany w I kwartale przyszłego roku, a do końca marca ma być podpisana umowa na realizację budowy dworca.

Jak zapowiedział Szafrański, w przyszłym roku w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego woj. łódzkiego będzie również realizowany projekt przywrócenia dla ruchu pasażerskiego nieczynnej obecnie linii kolejowej z Łowicza, przez Głowno i Zgierz do Łodzi Kaliskiej.

"Ta linia dla ruchu pasażerskiego umarła ze względu na stan techniczny, ponieważ jazda z prędkością 30 km na godz. nie miała sensu. W przyszłym roku ta ważna dla regionu linia zostanie poddana odtworzeniu. Przywrócimy prędkość rozkładową 90-100 km na godz. i zostanie zmodernizowana infrastruktura przystanków" - zaznaczył prezes PKP PLK. (PAP)

szu/ mki/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)