Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wadia za majątek stoczni Szczecin i Gdynia- do 16 i 18 listopada

0
Podziel się:

Chętni na zakup części majątku stoczni Szczecin i Gdynia mają czas
odpowiednio do 16 i 18 listopada na wpłatę wadium i złożenie oświadczeń rejestracyjnych,
uprawniających do udziału w aukcjach - poinformował PAP zarządca kompensacji Roman Nojszewski.

Chętni na zakup części majątku stoczni Szczecin i Gdynia mają czas odpowiednio do 16 i 18 listopada na wpłatę wadium i złożenie oświadczeń rejestracyjnych, uprawniających do udziału w aukcjach - poinformował PAP zarządca kompensacji Roman Nojszewski.

Aukcje na aktywa stoczni Szczecin, które nie znalazły nabywców w dotychczasowych przetargach, odbędą się 23 listopada; w przypadku Gdyni będzie to 25 listopada.

Nojszewski poinformował, że w piątek mają ukazać się w prasie ogłoszenia w sprawie listopadowych aukcji, podczas których ma być wystawiony majątek ruchomy stoczni Gdynia. Chodzi m.in. o prawa autorskie do projektów statków.

W przypadku stoczni Szczecin aukcje będą dotyczyły majątku na kwotę ponad 100 mln zł. Chodzi m.in. o pochylnie Wulkan i Odra, malarnię, prefabrykację, czyli miejsce, w którym powstają konstrukcje stalowe, sieci energetyczne, projekty zbiornikowców i kontenerowców oraz majątek ruchomy.

W przetargach organizowanych w lipcu br. udało się znaleźć nabywców na majątek stoczni Szczecin - wart 4,9 mln zł, a wartość wystawionego na sprzedaż majątku wynosiła ok. 120 mln zł. Inwestorzy mieli wówczas 8 tygodni na zapoznanie się z wystawianymi aktywami. W przypadku aukcji, zainteresowani będą mogli oglądać majątek kilka dni przed ich rozpoczęciem.

Za aktywa stoczni Gdynia o łącznej wartości ponad 166 mln zł podczas wrześniowej licytacji uzyskano prawie 214 mln zł. Najważniejszą część stoczni Gdynia, tzw. duży dok wraz z suwnicą, wylicytowała prywatna stocznia Crist z Gdańska za 175 mln zł netto. W trzech przetargach zwyciężyła Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna. Kupiła ona budynek administracyjny z zapleczem magazynowym, drogę asfaltową dla ciężkiego transportu oraz tory kolejowe wraz z bocznicą. Nieruchomości gruntowe i budynki nabyły spółki Eco Transped Mariusz Nierychlewski i Elektro-Plus, blachy PHU Mardom Wojciech Szczutowski.

6 listopada 2008 r. Komisja Europejska uznała, że udzielona zakładom w Gdyni i Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna jest nielegalna. Zgodnie z planem uzgodnionym z KE, podzielony na części majątek stoczni został wystawiony na sprzedaż, a pracownicy zwolnieni. Szczegóły związane z wyprzedażą majątku zostały zawarte w tzw. specustawie stoczniowej. (PAP)

dol/ mki/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)