Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Warszawa: Ruszył nowy system komunikacji z mieszkańcami

0
Podziel się:

Warszawa ma nowy system komunikacji z mieszkańcami. Przez całą dobę, 7 dni
w tygodniu informacje dotyczące funkcjonowania miasta można uzyskać pod numerem telefonu 19115 i
przez portal internetowy; system umożliwia także zgłaszanie awarii za pomocą aplikacji mobilnej.

Warszawa ma nowy system komunikacji z mieszkańcami. Przez całą dobę, 7 dni w tygodniu informacje dotyczące funkcjonowania miasta można uzyskać pod numerem telefonu 19115 i przez portal internetowy; system umożliwia także zgłaszanie awarii za pomocą aplikacji mobilnej.

Projekt "Warszawa 19115" to przede wszystkim jeden, wspólny dla całego miasta numer telefonu, za pośrednictwem którego mieszkańcy mogą uzyskać informację na temat funkcjonowania urzędu miasta, miejskich jednostek, usług (procedur i etapów realizacji spraw), planowanych wydarzeń, organizacji imprez kulturalnych, remontów - zaznacza w komunikacie stołeczny ratusz.

Pod numerem 19115 można także zgłosić sprawę wymagającą interwencji administracji miejskiej (np. dziura w chodniku, nielegalne wysypisko śmieci, błąkające się zwierzę).

Do interwencji związanych z bezpośrednim zagrożeniem życia w dalszym ciągu przeznaczony jest numer 112.

Aplikacja mobilna Warszawa 19115 (dostępna na OS Android, Apple iOS i Windows Phone) umożliwia zgłoszenie problemu lub awarii; wystarczy zrobić zdjęcie, wskazać miejsce zdarzenia i dodać jego opis. Po wysłaniu zgłoszenia, mieszkaniec otrzymuje potwierdzenie. Zgłoszenie jest przekazywana do odpowiedniej jednostki miejskiej lub biura. Aplikacja działa w oparciu o GPS, wymaga także stałej łączności z internetem.

Uruchomiono też portal www.warszawa19115.pl, za pomocą którego można zgłosić awarię, wysłać zapytanie.

Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz w poniedziałek na briefingu prasowym podkreśliła, że podobny system komunikacji z mieszkańcami mają najnowocześniejsze miasta na świecie. Dodała, że do jego obsługi wyznaczono kilkadziesiąt osób z urzędu miasta i nie było nowego naboru pracowników.

Testowanie systemu trwało trzy miesiące, w tym czasie przyjęto ok. 50 tys. zgłoszeń. "Prosimy o wyrozumiałość, mogą zdarzyć się sytuacje, które nie zostały przewidziane podczas testowania" - zastrzegł miejski sekretarz Marcin Wojdat.

System ma być w przyszłości usprawniany przez dodawanie nowych funkcji. (PAP)

kno/ pz/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)