Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wielkopolskie: W Poznaniu otwarto centrum obsługi IT koncernu Ciber

0
Podziel się:

W Poznaniu otwarto w środę międzynarodowe centrum obsługi IT koncernu Ciber.
Pracę znajdzie w nim docelowo 200 konsultantów, oferujących całodobowe wsparcie dla klientów z
całego świata.

W Poznaniu otwarto w środę międzynarodowe centrum obsługi IT koncernu Ciber. Pracę znajdzie w nim docelowo 200 konsultantów, oferujących całodobowe wsparcie dla klientów z całego świata.

Jak wyjaśnił Piotr Sawiński, kierujący Poznańskim Międzynarodowym Centrum Obsługi IT firmy Ciber, "to będzie zdalne wsparcie, konsultanci będą przez telefon i przez internet rozwiązywać problemy naszych klientów. Staramy się wspierać wszystkie aplikacje, jakie ma klient, naszym celem jest możliwość rozwiązania 80-90 proc. jego wszystkich problemów z informatyką. Obsługa będzie całodobowa, dostępna w wielu językach" - powiedział PAP Sawiński.

Koncern zainwestował w stworzenie centrum 1,5 mln złotych. Pracę zaczęło już pierwszych kilkunastu konsultantów, do końca roku ma ich być ok. 80.

Jak powiedział w środę w Poznaniu dyrektor do spraw operacyjnych Ciber Anthony D'Ambrosi, międzynarodowe centrum obsługi IT to pierwsza inwestycja firmy w Polsce i pierwsze tego typu centrum w Europie. Podobne placówki działają jeszcze w USA i w Indiach.

Do działalności polskiej jednostki należy zarządzanie wsparciem technicznym, monitorowanie infrastruktury informatycznej klientów, operacje internetowe i usługi aplikacyjne (np. wsparcie i monitorowanie aplikacji SAP).

"Wybraliśmy Poznań ze względu na dostęp do doskonałej kadry i atrakcyjny poziom kosztów. Centrum potrzebuje specjalistów IT, którzy doskonale znają języki obce. Do zainwestowania tutaj zachęciło nas m.in. wsparcie, jakie otrzymaliśmy ze strony lokalnych władz" - powiedział Anthony D'Ambrosi.

Od pracowników wymagana jest płynna znajomość angielskiego oraz drugiego języka obcego.

Ciber to amerykański koncern, który świadczy usługi wsparcia w zakresie IT dla koncernów i średniej wielkości przedsiębiorstw operujących w różnych branżach, jak również dla instytucji publicznych. Ma 90 przedstawicielstw w 18 krajach Ameryki Północnej, Azji i˙Europy, a także 14 globalnych centrów obsługi IT. Jej roczny obrót sięga 1,1 mld dolarów. Koncern zatrudnia 8,5 tys. specjalistów na całym świecie. Firma jest notowana na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych. Jej klientami są m.in.: Bank Światowy, Nokia, Boeing, Ford Motor, Bayer czy Allianz.(PAP)

rpo/ je/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)