Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Włochy: Rusza kampania przeciwko oszukiwaniu turystów w Rzymie

0
Podziel się:

"Kto nie winduje cen, pęka z dumy", "Bądź mądry, nie kombinuj" - to hasła
zainaugurowanej we wtorek z inicjatywy władz Rzymu wielkiej kampanii przeciwko oszukiwaniu turystów
przez restauratorów, barmanów, kelnerów, taksówkarzy i wszystkich pracowników usług.

"Kto nie winduje cen, pęka z dumy", "Bądź mądry, nie kombinuj" - to hasła zainaugurowanej we wtorek z inicjatywy władz Rzymu wielkiej kampanii przeciwko oszukiwaniu turystów przez restauratorów, barmanów, kelnerów, taksówkarzy i wszystkich pracowników usług.

Inny slogan brzmi: "Rzymianie dobrzy i drodzy? Lepiej tylko dobrzy". Plakaty nawołujące do uczciwości rozwieszone będą w restauracjach, barach, hotelach i na ulicach.

Przedstawiciele władz stolicy wyjaśnili, że chodzi im o to, aby wśród gości na całym świecie utrwalił się wizerunek Wiecznego Miasta, które "kocha turystów".

"W interesie każdego rzymianina powinno być to, aby uczynić wszystko, by każdy turysta został przyjaźnie przyjęty i by po powrocie do swego kraju mógł entuzjastycznie opowiedzieć o swych rzymskich wakacjach" - powiedział wiceburmistrz Mauro Cutrufo.

Burmistrz Gianni Alemanno zauważył zaś, że wielką szkodę wizerunkowi Rzymu, "i to w wymiarze międzynarodowym", wyrządziła głośna sprawa dwojga Japończyków, którym w restauracji w centrum wystawiono rachunek na ponad 700 euro z dopisanym do niego napiwkiem w wysokości 100 euro. Oszustwo zgłosili na policji, a kiedy sprawa wyszła na jaw, list z przeprosinami wystosowała do nich minister turystyki.

Jednocześnie władze miejskie zapowiedziały, że nie poprzestaną na kampanii, ale będą także prowadzić szczegółowe kontrole cen i jakości usług.

Sylwia Wysocka (PAP)

sw/ mc/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)