Znana od ponad 40 lat pokoleniom włoskich telewidzów kukiełka myszki o imieniu Gigio (w oryginale Topo Gigio) jest od wtorku maskotką kampanii zapobiegania szerzeniu się nowej grypy we Włoszech. Oficjalna prezentacja maskotki, ubranej w biały kitel lekarski, odbyła się w Urzędzie Rady Ministrów.
Podczas specjalnej konferencji prasowej uwielbiana przez włoskie dzieci kukiełka, znana między innymi z programów w telewizji RAI oraz słynnego konkursu piosenki dziecięcej Zecchino d'Oro, skakała wokół rzecznika rządu Paolo Bonaiutiego i wiceministra zdrowia Ferruccio Fazio.
W ramach kampanii przygotowano specjalny teledysk, w którym Topo Gigio przedstawia najmłodszym proste reguły zachowania, jak nie dopuścić do szerzenia się wirusa A/H1N1. Myszka mówi między innymi, że należy dokładnie myć ręce, zasłaniać nos w trakcie kichania i nie przecierać brudnymi rękoma oczu i ust. (PAP)
sw/ mc/