Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wrocław: Zaprezentowano logo turystyczne Dolnego Śląska

0
Podziel się:

Turystyczne logo Dolnego Śląska symbolizujące charakterystyczne dla regionu
atrakcje turystyczne, jak zamki, lasy, góry i uzdrowiska, zaprezentowano w środę we Wrocławiu.
Prezentacja loga zbiegła się z rozpoczynającą się niebawem kampanią promującą region.

Turystyczne logo Dolnego Śląska symbolizujące charakterystyczne dla regionu atrakcje turystyczne, jak zamki, lasy, góry i uzdrowiska, zaprezentowano w środę we Wrocławiu. Prezentacja loga zbiegła się z rozpoczynającą się niebawem kampanią promującą region.

Na turystycznym logo regionu widnieją trzy kwadraty symbolizujące charakterystyczne dla Dolnego Śląska obszary turystyki. "Pierwszy kwadrat symbolizuje historię regionu, kulturowe dziedzictwo. To przede wszystkim zamki i pałace, ale również wydarzenia historyczne, które przedstawiane są na przykład w inscenizacjach bitew" - tłumaczył w środę na konferencji prasowej Jarosław Charłampowicz, prezes Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.

Kolejny kwadrat ma symbolizować atrakcje związane z aktywną turystyką, czyli bogactwo przyrodnicze Dolnego Śląska - góry i lasy. Ostatni zaś ma odnosić się do turystyki uzdrowiskowej. "Od tego roku mamy silnego inwestora w dolnośląskich uzdrowiskach w postaci KGHM, który nie tylko inwestuje w rozwój tych obiektów, ale również w promocję. To w najbliższych latach będzie hit, jeśli chodzi o turystykę na Dolnym Śląsku" - mówił Charłampowicz.

Oprócz znaków graficznych symbolizujących poszczególne obszary turystyki w regionie w logo znalazł się również napis "Dolny Śląsk".

Logo regionu ma być intensywnie wykorzystywane w dwóch dużych kampaniach promocyjnych, które ruszą w regionie w przyszłym roku. Jak podkreślił marszałek województwa Rafał Jurkowlaniec, celem pierwszej z kampanii ma być budowa silnej marki Dolnego Śląska. "Chcemy przy tej kampanii wykorzystać dwie duże imprezy sportowe jakie odbędą się w regionie w przyszłym roku, chodzi o Puchar Świata w narciarstwie biegowym w Jakuszycach i piłkarskie mistrzostwa Europy" - mówił marszałek.

Kampania ma być prowadzona w telewizji w kanałach przeznaczonych dla szerokiej publiczności oraz w kanałach tematycznych. Wykorzystany zostanie również internet oraz bilbordy. Głównym motywem kampanii będzie pokazanie Dolnego Śląska jako regionu "tajemniczego". "Chcemy pokazać, że są tu miejsca, które czekają na odkrycie. Miejsca, które łączą w sobie nie do końca wyjaśnione historię z ciekawymi elementami architektury" - mówił Jurkowlaniec. Kampania ma kosztować ponad 9,2 mln zł, z czego 70 proc. będzie pochodzić z funduszy unijnych.

Równolegle do tej kampanii będzie prowadzona promocja dolnośląskich tras turystycznych o znaczeniu regionalnych. Chodzi m.in. o Szlak Zamków Piastowskich, Szlak Historii i Tradycji Wrocławia, Szlak Cysterski, Szlak Doliny Pałaców i Ogrodów Kotliny Jeleniogórskiej czy Dolnośląski Szlak św. Jakuba.

W ramach kampanii zostaną wydane broszury, foldery i przewodniki opisujące trasy turystyczne wraz ze znajdującymi się na nich zabytkami. Do promocji tras zostanie wykorzystany również system nawigacji satelitarnej GPS, dzięki któremu będzie można daną trasę obejrzeć w serwisie internetowym. Koszt tej kampanii to ponad 2,3 mln zł. Tu również 70 proc. sumy będzie pochodzić ze środków unijnych.(PAP)

pdo/ ls/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)