Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zainaugurowano kampanię "Muzyka rozwija - kup dziecku instrument"

0
Podziel się:

"Muzyka rozwija - kup dziecku instrument" - pod takim hasłem minister
kultury Bogdan Zdrojewski zainaugurował w piątek w Warszawie kampanię społeczną mającą na celu
uświadomienie dorosłym znaczenie edukacji muzycznej dzieci w ich rozwoju.

"Muzyka rozwija - kup dziecku instrument" - pod takim hasłem minister kultury Bogdan Zdrojewski zainaugurował w piątek w Warszawie kampanię społeczną mającą na celu uświadomienie dorosłym znaczenie edukacji muzycznej dzieci w ich rozwoju.

Kampania ma zachęcić dorosłych - pedagogów, rodziców, opiekunów - do namawiania swoich dzieci, aby nie tylko słuchały, śpiewały czy tańczyły, ale także by same grały na instrumentach, takich jak flet, dzwonki czy ukulele. Celem kampanii jest również uświadomienie Polakom, że muzyka rozwija wyobraźnię, inteligencję i wrażliwość najmłodszych.

"Ubiegłoroczny Kongresu Kultury Polskiej pokazał, że największe zaległości mamy w edukacji kulturalnej, artystycznej. Te zaległości (...) powodują poważne uszczerbki we wrażliwości młodego pokolenia, które jest notabene pokoleniem wyżu demograficznego. Nie mogliśmy patrzeć (...) na spustoszenie w edukacji muzycznej wywołane m.in. nieprzemyślaną decyzją wycofania muzyki ze szkół publicznych" - zwrócił uwagę Zdrojewski.

W ramach kampanii od piątku do 17 grudnia emitowane będą promujące akcję spoty telewizyjne i radiowe, namawiające dorosłych do tego, aby kupować najmłodszym instrumenty muzyczne. Ponadto w instytucjach kultury, szkołach, urzędach i sklepach pojawią się plakaty promujące kampanię.

Twórcy kampanii mają nadzieję, że przesłanie zawarte w spotach, szczególnie w okresie przedświątecznym, okaże się inspiracją dla kupujących gwiazdkowy prezent.

"Grudzień to miesiąc zakupów. Obserwowaliśmy jakie produkty są reklamowane i które są kupowane w grudniu. Z żalem spoglądaliśmy na wyniki, które pokazały, że wydatki na kulturę wówczas nie pojawiają się. Zbliżają się święta i uważamy, że dobrze byłoby, aby rodzice sprawili dziecku przyjemność kupując choćby malutkie, proste, tanie, ale potrzebne i niezwykle radosne instrumenty muzyczne" - mówił minister.

Jak dodał, chodzi o to, aby zbudować w przyszłości wrażliwą, dobrze przygotowaną publiczność, ale również żeby wśród najmłodszych znaleźć talenty, które za kilka, kilkanaście lat będą tą publiczność obdarowywać swoją twórczością.

Podczas inauguracji kampanii w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych nr 1. w Warszawie, wystąpił zespół "Małe instrumenty". (PAP)

agz/ ls/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)