Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zakończenie "Eye on Poland" w CNN - polska strona zapłaciła 600 tys. dol.

0
Podziel się:

600 tys. dolarów kosztowały polską stronę
spoty promujące Polskę jako kraj atrakcyjny turystycznie i
inwestycyjnie, nadawane w CNN International. W niedzielę zakończył
się tygodniowy cykl "Eye on Poland" emitowany w tej stacji.

*600 tys. dolarów kosztowały polską stronę spoty promujące Polskę jako kraj atrakcyjny turystycznie i inwestycyjnie, nadawane w CNN International. W niedzielę zakończył się tygodniowy cykl "Eye on Poland" emitowany w tej stacji. *

600 tys. dolarów to koszt, który poniosły MSZ, Polska Organizacja Turystyczna, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych i LOT za 635 emisji reklam promujących nasz kraj - powiedziała PAP przedstawicielka CNN International w Polsce, Nina Kowalewska- Motlik. Wyjaśniła, że spoty te są nadawane w telewizji przez okres 12 tygodni; cała kampania reklamująca Polskę skończy się w grudniu. Koszt produkcji reklamówek wzięła na siebie CNN International. Polska promowana jest również na stronie internetowej CNN.

W kanale reklamują się również niektóre polskie miasta: Warszawa, Gdańsk, Łódź. Każde z nich zapłaciło za swój spot ok. 300 tys. dolarów. Według Kowalewskiej-Motlik były to bardzo preferencyjne ceny, niższe nawet od cen podobnych kampanii w polskich mediach komercyjnych. W lutym swoją kampanię w stacji ma mieć Kraków.

Niedziela to ostatni dzień cyklu "Eye on Poland" emitowanego w stacji. Przez cały tydzień widzowie CNN International mogli oglądać reportaże na temat Polski, przygotowane przez dziennikarzy tej stacji. Dodatkowo od poniedziałku do piątku relacje na żywo z Polski nadawała popularna dziennikarka Fionnuala Sweeney. Bywało, że jej wystąpienia nie doszły do skutku ze względu na kryzys ekonomiczny na światowych giełdach. Tak było np. w środę, kiedy zamiast relacji Sweeney o polityce zagranicznej Polski, spod Pałacu Prezydenckiego na Krakowskim Przedmieściu sytuację na rynkach giełdowych na świecie komentował dziennikarz CNN, specjalizujący się w sprawach europejskich, Robin Oakley.

Również część z piątkowych relacji na żywo Sweeney (spod kolumny Zygmunta w Warszawie) nie doszła do skutku ze względu na spadki na giełdach tego dnia.

Zdaniem Syreety Clarke, PR managera CNN International, mimo takich niespodziewanych wydarzeń cykl "Eye on Poland" można uznać za udany. "Takie nieoczekiwane zdarzenia, choć powodują, że relacje na żywo mogą się nie odbyć, sprawiają, że program staje się jeszcze bardziej wiarygodny i dynamiczny" - powiedziała. Pytana o opinię w związku z pojawiającymi się krytycznymi opiniami o cyklu, np. tym, że zabrakło w nim tzw. kultury wysokiej, Clarke tłumaczyła, że chodziło o pokazanie jak najszerszej perspektywy na Polskę, w tym również - spojrzenia na polską rozrywkę. W reportażach poświęconych kulturze wyemitowano reportaż o piosenkarce Natalii Kukulskiej, pokazywano również historię 5- letniego perkusisty.

Medioznawca, prof. Wiesław Godzic, ocenił, że cykl emitowany przez CNN powinien dać Polakom do myślenia. "Cieszmy się z tego, że Amerykanie przyznali, iż jesteśmy częścią demokratycznego, rozwiniętego, wysoko cywilizowanego świata. Ale wszystko to było ujęte powierzchownie, nie głęboko" - powiedział PAP.

"Dobrze, że CNN poświęcił nam uwagę, bo jeszcze niedawno National Geographic pokazywał jako podstawową informację z Polski wóz drabiniasty" - dodał. Jego zdaniem jednak, "teraz powinny się odbyć w Polsce poważne debaty o tym, jak my siebie widzimy sami i jak inni nas widzą".

CNN International to międzynarodowa wersja amerykańskiej telewizji informacyjnej CNN. Stacja nadaje programy informacyjne przez całą dobę. (PAP)

ktt/ la/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)