Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zakończyła się budowa obwodnicy Lubnia na "zakopiance"

0
Podziel się:

Zakończyła się budowa 4-kilometrowej obwodnicy Lubnia na popularnej
"zakopiance" w Małopolsce. Drogowcy oceniają, że budowa tego ekspresowego odcinka drogi była jedną
z najtrudniejszych inwestycji drogowych w Polsce.

Zakończyła się budowa 4-kilometrowej obwodnicy Lubnia na popularnej "zakopiance" w Małopolsce. Drogowcy oceniają, że budowa tego ekspresowego odcinka drogi była jedną z najtrudniejszych inwestycji drogowych w Polsce.

Inż. Krzysztof Lange z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) poinformował dziennikarzy w środę, że budowana od 2006 roku obwodnica Lubnia kosztowała prawie 180 mln zł.

W ramach przedsięwzięcia powstała 4-kilometrowa dwupasmowa obwodnica miejscowości Lubień o parametrach drogi ekspresowej wraz z węzłem drogowym w tej miejscowości oraz blisko 7 km dróg towarzyszących. Zbudowano kilkanaście obiektów mostowych.

"To jedna z najtrudniejszych inwestycji drogowych w kraju z powodu przebiegu w terenach górskich oraz ciężkich warunków gruntowych i wodnych" - ocenił Lange. Dodał, że wymusiło to m.in. budowę trzypoziomowych murów oporowych, których wysokość sięga 15 metrów.

Wykonawcą inwestycji było szwedzko-polskie konsorcjum firm NCC i POLDiM SA Tarnów.

Inwestycja o wartości ok. 180 mln zł, z czego roboty budowlano-montażowe pochłonęły blisko 150 mln zł, finansowana była z kredytu Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) oraz Krajowego Funduszu Drogowego.

Po zakończeniu tej inwestycji od Krakowa do Lubnia prowadzi dwupasmowa trasa, z której ponad 16-kilometrowy odcinek od Myślenic do Lubnia ma parametry drogi ekspresowej.

Na trasie do Rabki-Zaborni, gdzie będzie się zaczynała droga S7, pozostaje jeszcze jeden jednojezdniowy odcinek o długości 17 km. Według dyrektora krakowskiego oddziału GDDKiA Jacka Grygi, trwają już prace projektowe dla tej inwestycji, a jej budowa może się rozpocząć w roku 2011 i zakończyć po ok. trzech latach. Planowane jest, że w ramach przedsięwzięcia powstanie najdłuższy w Polsce tunel drogowy o długości 2 km.

Droga ekspresowa S7 będzie łączyła Gdańsk z Rabką-Zdrój. Jej długość wyniesie około 720 km. Nowa trasa będzie zlokalizowana w większości w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7, czyli korytarzu trasy europejskiej E-77. Droga ma połączyć aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską. (PAP)

rgr/ je/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)