Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

ZBP wprowadzi specjalny numer do zastrzegania kart

0
Podziel się:

Związek Banków Polskich już za cztery miesiące wprowadzi nowy numer
telefonu do zastrzegania zaginionych kart. Łącząc się z nim klient, po wymówieniu nazwy swojego
banku, będzie do niego przekierowywany. Ma to uprościć i skrócić całą procedurę.

Związek Banków Polskich już za cztery miesiące wprowadzi nowy numer telefonu do zastrzegania zaginionych kart. Łącząc się z nim klient, po wymówieniu nazwy swojego banku, będzie do niego przekierowywany. Ma to uprościć i skrócić całą procedurę.

Jak powiedział PAP wiceprezes ZBP Mieczysław Groszek, cztery miesiące - to realny termin na wprowadzenie systemu. "Jego testy mamy już za sobą, teraz pozostaje tylko kwestia uruchomienia. Wystosowaliśmy ofertę do banków i daliśmy im dwa miesiące na zadeklarowanie się" - powiedział.

Dodał, że zainteresowanie banków nowym systemem jest bardzo duże. "Na razie chęć przystąpienia do niego wyraziło kilkanaście banków, a jeśli chodzi o liczbę banków, które już podpisały z nami umowy, tej informacji na razie nie udzielamy" - powiedział.

Jak tłumaczył, ZBP zależy, aby na początek system objął ok. 70 proc. rynku kartowego w Polsce, co oznacza, że musiałoby w nim uczestniczyć sześć największych banków w Polsce. "Taki odsetek skłoni pozostałe banki do przystąpienia do systemu, a trzeba dodać, że będzie on bardzo dobrym uzupełnieniem ich oferty" - podkreślił.

Obecnie numer na bankową infolinię, gdzie można zastrzec kartę to od pięciu do dziewięciu cyfr. "W sytuacji, gdy utracimy kartę, wiele osób ma problem ze znalezieniem odpowiedniego numeru. Nowy, ujednolicony numer telefonu będzie się składał z pięciu cyfr, prawdopodobnie powtarzających się, tak aby był łatwy do zapamiętania" - podkreślił wiceprezes ZBP.

Po wprowadzeniu nowego systemu klienci, którzy chcą zastrzec swoją kartę, będą mieli do dyspozycji trzy kanały: telefoniczny, za pośrednictwem sms oraz przez internet.

"W przypadku internetu mamy już zajętą domenę, która ma bardzo łatwą nazwę do zapamiętania. Dostęp do tej formy zastrzegania kart będzie intuicyjny" - podkreślił Groszek.

Dodał, że w przypadku, gdy klient wybierze opcję telefoniczną, niezależnie z jakiego banku pochodzi zaginiona karta, numer telefonu będzie jeden. "System będzie rozpoznawał głos i po wymówieniu nazwy danego banku będziemy przekierowywani do niego. To usprawni i skróci czas potrzebny do zastrzegania kart" - stwierdził.

Wiceprezes ZBP wskazał, że dużą rolę po wprowadzeniu systemu odegra jego promocja, którą mają się zająć banki - wystawcy kart oraz bank centralny. "NBP jest naszym partnerem w tym przedsięwzięciu i będzie sponsorował akcję edukacyjną" - powiedział Groszek. (PAP)

rbk/ je/ mow/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)