Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zespół BRE Banku nagrodzony za najlepsze analizy makroekonomiczne

0
Podziel się:

Analitycy z BRE Banku Ernest Pytlarczyk i Marcin Mazurek zdobyli główną
nagrodę za najlepsze analizy makroekonomiczne w rozstrzygniętym w poniedziałek trzecim Konkursie na
Najlepszego Analityka Makroekonomicznego.

Analitycy z BRE Banku Ernest Pytlarczyk i Marcin Mazurek zdobyli główną nagrodę za najlepsze analizy makroekonomiczne w rozstrzygniętym w poniedziałek trzecim Konkursie na Najlepszego Analityka Makroekonomicznego.

W konkursie uczestniczyło 34 analityków, zespołów i ośrodków badawczych, a także studenci.

Zespół analityków z BRE Banku był także najlepszy w kategoriach: "inflacja" i "bilans płatniczy". Natomiast zespół ING Banku Śląskiego zajął pierwsze miejsce w kategorii "inwestycje", a Radosław Cholewiński (TFI Trigon) w kategorii "PKB".

Dodatkowo kapituła konkursu nagrodziła Koło Naukowe Informatyki Gospodarczej i Analiz Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Prezes Narodowego Banku Polskiego Marek Belka powiedział podczas uroczystości wręczenia nagród, że jedną z największych zalet konkursu jest to, iż ma on już pewną tradycję, jest organizowany z roku na rok, w związku z tym nie tylko buduje trwałe relacje banku z analitykami, ale także reputację analityków w środowisku.

"Bez was byłoby nam gorzej (...); odgrywacie państwo bardzo poważną rolę w implementacji polityki pieniężnej, ale także w tworzeniu pewnych wzorców zachowań dla rynku" - powiedział Belka.

Według prezesa NBP, dzięki danym przygotowywanym przez analityków rynki finansowe są "mniej kapryśne" i "mniej rozhisteryzowane" oraz chętniej patrzą na fundamenty. "Jesteście dla nas niezbędnym wsparciem. W polityce pieniężnej bez prognoz, nawet niedoskonałych, nigdzie byśmy nie zaszli" - dodał.

Celem konkursu organizowanego przez NBP, "Rzeczpospolitą" i Gazetę Giełdy "Parkiet" jest promowanie obiektywnych i rzetelnych analiz procesów makroekonomicznych zachodzących w Polsce. Organizatorzy chcą w ten sposób także budować zaufanie do analityków i ośrodków badawczych, dzięki którym polskie przedsiębiorstwa będą mieć szanse uniknięcia błędnych decyzji strategicznych. (PAP)

mmu/ pad/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)