Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Związki chcą, by instytucje unijne sprawdziły bezpieczeństwo na kolei

0
Podziel się:

#
W ostatnim akapicie zamiast "przepisów dotyczących czasu pracy" powinno być "przepisów dotyczących
szkolenia"
#

# W ostatnim akapicie zamiast "przepisów dotyczących czasu pracy" powinno być "przepisów dotyczących szkolenia" #

12.11. Warszawa (PAP) - Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych zwróci się do Europejskiej Agencji Kolejowej, by podjęła działania zapewniające bezpieczeństwo na polskiej kolei. Zdaniem związkowców, polski rząd robi w tej sprawie za mało.

"Troska o bezpieczeństwo, zdrowie i życie osób korzystających z kolei jest naszym związkowym obowiązkiem" - powiedział na poniedziałkowej konferencji prasowej przewodniczący OPZZ Jan Guz. Dodał, że zdaniem związkowców bezpieczeństwo na kolei pozostawia wiele do życzenia.

"Niemal codziennie mamy do czynienia z zagrażającymi zdrowiu i życiu ludzkiemu wypadkami i incydentami na kolei, a co kilka tygodni mamy do czynienia z bardzo poważnymi wypadkami" - dodał przewodniczący Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce Leszek Miętek. Wyjaśnił, że wielokrotnie związkowcy zgłaszali do resortu transportu, Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) czy prokuratury wątpliwości związane z bezpieczeństwem na kolei, jednak w jego opinii te interwencje dotąd nie spowodowały podjęcia rzeczywistych i skutecznych działań.

"Dziesięć punktów ministra Nowaka okazało się tylko medialną zapowiedzią. Skoro w Polsce nie ma instytucji, która zadbałaby o zdrowie i życie pracowników i pasażerów kolei, to nie pozostaje nam nic innego jak zwrócić się do Europejskiej Agencji Kolejowej" - powiedział Miętek.

Chodzi o dziesięciopunktowy pakiet propozycji, które miały zwiększyć bezpieczeństwo na kolei. Minister transportu Sławomir Nowak przedstawił go opinii publicznej pod koniec maja br. Zaproponował w nim m.in. częstsze kontrole pociągów i przeprowadzenie zmian ustawowych.

Jak poinformował w poniedziałek PAP rzecznik resortu transportu Mikołaj Karpiński, wszelkie zmiany wprowadzane w spółkach PKP - zarówno organizacyjne, jak i te dotyczące inwestycji - są podporządkowane właśnie sprawom bezpieczeństwa. "Tylko w tym roku UTK przeprowadził ok. 600 kontroli, z czego ok. 400 było związanych bezpośrednio z bezpieczeństwem. Ponad 9 tys. pracowników PKP PLK zostało dodatkowo przeszkolonych, dodatkowe szkolenie odbyło też ok. 1,2 maszynistów PKP Intercity" - powiedział Karpiński.

Dodał, że resort opracował także projekt zmian przepisów dotyczących szkolenia maszynistów. Jak wyjaśnił, projekt ten przeszedł już przez Komitet Stały Rady Ministrów i wkrótce będzie skierowany na obrady rządu. (PAP)

her/ je/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)