W tym roku sieć autostrad i dróg ekspresowych powiększy się o 450 km. Przynajmniej według deklaracji resortu infrastruktury i GDDKiA.
Inwestycjom realizowanym przez Astaldi w Polsce nie grozi wyhamowanie – zapewniają władze spółki. Włosi złożyli wniosek o ochronę przed wierzycielami.
W sobotę premier Mateusz Morawiecki zapowiedział budowę "drogi życia", która ma "tchnąć nowe życie w południe Dolnego Śląska".
Projekt ustawy dotyczącej Funduszu Dróg Samorządowych jest praktycznie gotowy, poinformował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. W "najbliższym czasie" ma go przedstawić premier Mateusz Morawiecki. Po tym trafi pod obrady rządu.
Budowa północnego, ostatniego brakującego odcinka obwodnicy Krakowa ma ruszyć w 2019 r. i zakończyć się trzy lata później. Nowa droga będzie częściowo poprowadzona tunelami ze względu na gęstą zabudowę na północ od Krakowa.
Ogłoszenie postępowania przetargowego dla pierwszych odcinków A18 jest planowane jeszcze w 2018 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otrzyma prawie 488 mln zł unijnego dofinansowania na budowę obwodnicy Szczecinka oraz odcinka węzeł Zakręt - węzeł Lubelska drogi ekspresowej S17 Warszawa - Garwolin, podało Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju (MIiR). Z kolei 17 mln zł trafi do Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie na rozbudowę Systemu Informacji Rzecznej na Dolnej Odrze.
Na drodze nowego odcinka Zakopianki prace posuwają się bardzo wolno. Przez rok powstało tylko 45 metrów tunelu. Firma budowlana walczy z fatalnymi warunkami geologicznymi.
Kierowcy muszą się uzbroić w cierpliwość. GDDKiA planuje, że ekspresowy wylot ze stolicy w stronę trójmiasta zostanie oddany do użytku dopiero w latach 2024-2025.
Jednym z przykładów jest droga S7, gdzie żaby utrudniają też realizację trasy łączącej północ z południem kraju.