W ramach umowy wykonawca wybuduje 18, 3- kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej, trzy węzły drogowe: Mieleszyn, Gniezno Północ i Kłecko i 19 obiektów inżynierskich w tym mosty.
- Nie sprawdziły się zapowiedzi 'ekspertów' - podkreśla Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpisała przetarg na dokończenie po Alpine Bau budowy krajowej szesnastki na odcinku Biskupiec - Borki Wielkie.
Docelowo obwodnica Kielc będzie miała parametry drogi ekspresowej (S7) z dopuszczalną prędkością do 120 km/h. Będzie to jednak możliwe dopiero po zakończeniu wszystkich prac budowlanych.
Przedsięwzięcie obejmie budowę węzła drogowego na skrzyżowaniu DK-1 i DK-46, przebudowę ponadkilometrowego fragmentu jedynki oraz budowę mostu drogowego nad Wartą.
Skrzyżowanie dwóch dróg ekspresowych S7 i S74 w Kostomłotach powstało w ramach przebudowy kieleckiej obwodnicy.
Przetargi na projekt i budowę drogi ekspresowej S5, która połączy stolicę Dolnego Śląska z Poznaniem, ogłosił wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wystosowała do firmy Alpine Bau pismo, w którym domaga się kontynuowania prac na budowie drogi S5 - poinformowała rzeczniczka GDDKiA Urszula Nelken.
Opóźni się zapowiadane na 27 czerwca zakończenie budowy odcinka drogi krajowej nr 16 Biskupiec-Borki Wielkie. Wykonawca złożył wniosek o przesunięcie tego terminu o blisko miesiąc.
Szacunkowy koszt jego budowy to ponad 1,3 mld zł.