GDDKiA bezpośrednio wypłaca zaległości podwykonawcom włoskiej firmy Astaldi, która jest wykonawcą tunelu na trasie zakopianki. Łączne roszczenia wobec znajdującej się restrukturyzacji spółki przekraczają 100 mln zł.
Unia Europejska przekaże prawie miliard złotych na budowę odcinka drogi ekspresowej S6 między Słupskiem i Gdańskiem oraz blisko 330 mln zł na budowę odcinka autostrady A2 między Warszawą i Mińskiem Mazowieckim.
Problemy budowy dróg w Polsce sięgają zenitu. Poważne firmy nawet nie chcą przystępować do realizacji kontraktów, bo te są nieopłacalne.
Największe zmiany czekają kierowców jadących na lotnisko od strony Szczecina. GDDKiA ostrzega przed jazdą na pamięć i apeluje o ograniczone zaufanie do nawigacji samochodowych.
Dobiega końca czas zawierania umów na inwestycje drogowe wspierane dotacjami z obecnego budżetu Unii Europejskiej. Wiadomo już, jak za pięć lat ma wyglądać polska sieć dróg szybkiego ruchu.
Podwykonawcy Astaldi, którzy od tygodni nie mogą doprosić się pieniędzy za wykonane usługi, w proteście zablokowali drogę krajową numer 17 między Lublinem a Warszawą. Na trasie stworzył się duży korek.
Konsorcjum spółek z grupy Mirbud podjęło decyzję o nieprzystępowaniu do zawarcia umowy na projekt i budowę autostrady A1 na 24-kilometrowym odcinku Bełchatów-Kamieńsk - informuje wnp.pl. To ostatni odcinek tej autostrady, który oczekuje na podpisanie kontraktu.
Okres przedwyborczy sprzyja otwieraniu nowych tras szybkiego ruchu. Do końca roku oddanych ma zostać ich 200 km, ale na niektóre obiecane odcinki przyjdzie poczekać dłużej niż zapowiadano. Wbrew obietnicom, nie będą gotowe dwa fragmenty zakopianki.
Trwają prace nad rozwiązaniami dotyczącymi waloryzacji kontraktów infrastrukturalnych. To konieczne ze względu na wzrost cen na rynku – poinformował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Zapewnił o współpracy w tym zakresie z wykonawcami.
Włoska firma budowlana Astaldi, która zmaga się z finansowymi problemami, a ostatnio zerwała kontrakty z PKP PLK, nadal realizuje inwestycje zlecone przez Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. To 6 kontraktów, z czego 4 są w fazie końcowej, na łączną wartość 4 mld zł.