Pod koniec ubiegłego roku nastąpił symboliczny dla branży handlowej moment. W Sosnowcu zakończyła się operacja równania z ziemią centrum handlowego. To pierwszy tego typu obiekt, który został definitywnie zamknięty. Od tego czasu końca doczekało się wiele placówek, sklepów spożywczych, księgarni. Z mapy Polski znikają punkty takich sieci, jak Tesco, Piotr i Paweł, Matras i wiele innych. Czy to kryzys w handlu? Czy Polacy przestali kupować?
Dwa wyroki uniewinniające i trzy odmowy wszczęcia postępowania. Franczyzobiorcy Żabki mogą działać i handlować we wszystkie niedziele, jako placówki pocztowej.
Polacy w dużych miastach szukają rabatów na owoce i warzywa przede wszystkim w dyskontach (53 proc.). Na bazary udają się raczej ci, którym bardziej zależy na jakości niż niższej cenie - wynika z badania Hiper-com Poland oraz Grupy Mobilnej Qpony-Blix.
Znana przede wszystkim ze sprzedaży torebek skórzanych firma Wittchen ma za sobą dobre półrocze. Znacząco poprawiła wyniki sprzedaży i może się pochwalić dużym wzrostem zysków. Spółka trafiła z kolekcją, ale też powiększyła sieć salonów.
Wszystkie Biedronki otwarte w piątki i soboty tylko do 21 – takie żądania stawiają sieci dyskontów związkowcy z Solidarności. Co jeśli Biedronka nie zmieni godzin? Solidarność grozi strajkiem. Sieć tłumaczy jednak, że Polacy lubią kupować wieczorem i zdania nie
Sklepy przy stacjach paliwa to najbezpieczniejszy sposób, by w sposób zgodny z prawem handlować w niedzielę. Właśnie w ten segment rynku wchodzi Carrefour Polska.
Brytyjska sieć Tesco rusza z nowym konceptem. Będzie prowadziła dyskonty pod marką Jack's. W czwartek otworzy dwa pierwsze takie sklepy na Wyspach.
Kłopoty całej branży odzieżowej związane z długim i ciepłym latem nie zaszkodziły grupie Hennes & Mauritz AB. Właściciel marki H&M zyskał dzięki obniżkom cen na stare kolekcje.
Późny początek jesieni to mniejsza sprzedaż droższej odzieży zimowej. To również czas wyprzedaży i rabatów z końcówki sezonu. Największy internetowy sklep z odzieżą obniża prognozę zysków.
Gino Rossi i CCC zawarły umowę o strategicznej współpracy w obszarze produkcji i przygotowania kolekcji oraz udzielenia przez Gino Rossi licencji dla CCC na korzystanie ze znaku towarowego "Gino Rossi" w wybranych krajach.