Jacek Sobala nie jest już prezesem Polskiego Radia. Rada Mediów Narodowych ostatecznie odwołała go ze stanowiska. Przyczyną ma być „naruszenie ładu korporacyjnego”.
W nocy z poniedziałku na wtorek rada nadzorcza Polskiego Radia zawiesiła prezesa Jacka Sobalę. Ostatecznie prawdopodobnie straci stanowisko. Niewykluczone, że jego miejsce zajmie zaś obecny szef Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański.
- Nowa unijna dyrektywa ma lepiej chronić autorów treści - uważają jej zwolennicy. - To koniec internetu, jaki znamy - odpowiadają przeciwnicy. Do dyskusji włączają się teraz gazety drukowane. Każdy ważny tytuł publikuje to samo oświadczenie. - Dyrektywa to ratunek dla niezależnego dziennikarstwa - czytamy.
- Odszedłem z Ruchu, teraz chcą ode mnie 50 tysięcy zł. Nie wiem za co - mówi jeden z byłych agentów. Byli pracownicy sieci oskarżają też firmę o brak wypłat i fatalne warunki pracy. - Wszystko jest u nas transparentne - mówi Ruch.
Ruch, czyli drugi największy kolporter prasy w Polsce, ma coraz większe problemy z regulowaniem płatności. Niektórym wydawcom jest winny już ponad 100 tys. zł. O swoich kłopotach jednak sieć rozmawiać nie chce i zasłania się "tajemnicą handlową".
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji proponuje, aby przepisy o dekoncentracji znalazły się w nowelizacji ustawy o RTV. Pozwoli to załatwić sprawę szybciej i ciszej. Na celowniku znajdą się TVN i Polsat.
Nagrodę im. Dariusza Fikusa zdobyli Andrzej Gajcy i Janusz Schwertner za publikację "Onet ujawnia: jak Mateusz Kijowski wystawiał faktury KOD-owi". W ścisłym gronie finalistów był dziennikarz money.pl Mateusz Ratajczak, doceniony za materiał o nieetycznych praktykach firm finansowych, tzw. kotłowniach.
Spółka Infor Biznes została powołana w 2009 roku, gdy Axel Springer Polska postanowił zrezygnować z wydawania "Dziennika" i połączyć go z wydawaną przez Infor PL "Gazetą Prawną".
Domyślne ustawienia związane z udostępnianiem danych przez osoby korzystające z Facebooka są nielegalne. Częściowo nieważna jest też zgoda na wykorzystywanie danych - uznał sąd okręgowy w Berlinie. Firma zapowiada apelację.
Wirtualna Polska nawiązała współpracę z firmą Meetrics, mającą potwierdzić wiarygodność kampanii reklamowych w WP, poinformowała spółka. Od 2018 r. zasięgowe kampanie reklamowe w WP są rozliczane według widzialnych odsłon.