Połączenie firm opłaci się obu spółkom, ale i państwu - twierdzi prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Jego zdaniem powstanie dużego gracza w tej części Europy nie wszystkim się podoba, bo jest to działanie wbrew różnym interesom.
Fuzja Orlenu i Lotosu, zdaniem ekspertów, będzie opłacalna i wpisuje się w światowy trend. Innego zdania są prywatne koncerny. Obawiają się monopolizacji. Zgodę na fuzję musi wydać Komisja Europejska, więc szykuje się burza w Brukseli.
Alarmujący raport ujrzał dziś światło dzienne. Straty budżetu na nielegalnym obrocie olejem napędowym mogły wynieść nawet 5,8 miliarda złotych.
W 2013 roku w Polsce sprzedano o 4 procent mniej paliw, niż rok wcześniej - poinformowała Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego.
Według BP, spośród paliw kopalnych najszybciej rosnąć będzie zużycie gazu ziemnego - średnio o 1,9 proc. rocznie.
Zdaniem mediów koncern może teraz wystawić na sprzedaż aktywa warte nawet 30 mld dolarów.
Portugalscy kierowcy zastępują coraz chętniej benzynę i olej napędowy tańszym autogazem.
Kazachski państwowy koncern paliwowy na razie rozważa wejście na rynki Ukrainy i Turcji. Niewykluczone że spółka weźmie też pod uwagę prowadzenie biznesu w Polsce.
Najwięcej odstępstw zanotowano w województwach: łódzkim, dolnośląskim i śląskim.
Ministerstwo Gospodarki skierowało do konsultacji projekt rozporządzenia, które wydłuża o rok czas na modernizację zbiorników na stacjach paliw.