PZU ogranicza prawo konsumenta do wypowiedzenia automatycznie przedłużonej umowy ubezpieczenia OC - stwierdził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Powszechny Zakład Ubezpieczeń zobowiązał się do zmiany zakwestionowanej praktyki.
UOKiK skierował do drugiego etapu postępowanie w sprawie przejęcia przez BP Europe części mienia spółek Arge Paliwa i Arge Nieruchomości.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował do drugiego etapu postępowanie w sprawie przejęcia przez Vectrę kontroli nad spółką Multimedia Polska. W tej sprawie istnieje ryzyko ograniczenia konkurencji.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył 10 tys. zł kary na kancelarię odszkodowawczą Manufaktura. Urząd miał wątpliwości co do zapisów w umowach zawieranych z klientami. Manufaktura odwołała się do sądu.
UOKiK skontrolował polskie parki rozrywki. Nieprawidłowości wystąpiły w każdej z firm. Wobec 4 wszczęto postępowanie. Większość stosuje bezprawne regulaminy. Mogą słono zapłacić.
UOKiK wskazuje, że klient Deutsche Banku często nie miał wyboru i musiał płacić za obsługę konta wyższą opłatę, bo rozwiązanie umowy oraz jej zmiana wiązały się z kosztami.
UOKiK bierze pod lupę łańcuch dostaw owoców. Sprawdza relacje punktów skupu z rolnikami oraz przedsiębiorcami z rynku przetwórstwa. Urząd chce ustalić, na którym etapie dochodzi do zawyżenia ceny.
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko spółce T.B Fruit. Jedna z największych firm skupująca owoce i produkująca koncentrat jabłkowy ma celowo opóźniać płatności. Nawet do 200 dni.
UOKiK wziął pod lupę spółkę NMEDICAL. Oferuje ona udział w programach medycznych bez możliwości odstąpienia od umowy. O jej działaniach pisaliśmy w money.pl i zawiadomiliśmy o nich Urząd. UOKiK dostawał również skargi od poszkodowanych z całej Polski.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) oczekuje, że banki wprowadzą do oferty kredyty hipoteczne o stałym oprocentowaniu w celu lepszej ochrony podczas trwania wieloletniej umowy kredytowej oraz zapewnienia stabilności sektora finansowego w Polsce, podał UOKiK. Banki mają przekazać urzędowi informacje o wdrożonych lub planowanych rozwiązaniach, dzięki którym konsumenci mogą zmniejszać ryzyko zaciąganych kredytów.