Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polacy polubili konto w internecie

0
Podziel się:

Coraz więcej Polaków wybiera on-linowy kontakt z bankiem. W 2006 roku z bankowości elektronicznej korzystał co czwarty użytkownik sieci.

Polacy polubili konto w internecie

Szybko przybywa klientów e-bankowości, czyli internautów, którzy wybierają on-linowy kontakt z bankiem. W 2006 roku z bankowości elektronicznej korzystał już co czwarty użytkownik sieci.

Najbardziej popularne produkty finansowe to oczywiście konta osobiste (rachunki ROR). Konto jest punktem wyjścia do korzystania z innych usług finansowych - przelewów, kart płatniczych i kredytowych, kredytów itd.

Według TNS OBOP, posiadanie konta bankowego deklaruje 57 proc. Polaków powyżej 15 roku życia. Z kont bankowych przez internet korzysta 16 proc. klientów banków. Jeśli weźmiemy pod uwagę tylko tych posiadaczy kont, którzy mają dostęp do sieci - co trzeci korzystał z konta przez internet.

Patrząc z drugiej strony - w drugiej połowie 2006 roku z produktów bankowości elektronicznej korzystało ponad 26 proc. internautów.

( http://static1.money.pl/i/a/48/12080.jpeg Odsetek internautów korzystających z e-bankowości (na podstawie: TNS OBOP, 2002-2006) )
_ *Odsetek internautów korzystających z e-bankowości * _ (na podstawie TNS OBOP)Duża dynamika wzrostu liczby klientów bankowości elektronicznej, to najlepszy miernik rozwoju rynku. Drugi wskaźnik to przyrost liczby kont w bankach wirtualnych. Tu - jak zawsze - liderem jest mBank, który w 2006 roku odnotował bardzo duży przyrost kont (wg eCard, październik 2006).

W ubiegłym roku lawinowo rosła także liczba e-kont w bankach tradycyjnych - ale do tego wyniku trzeba podchodzić ostrożnie. Przykładowo, PKO BP - drugi po mBanku pod względem liczby obsługiwanych kont internetowych - zawyża statystyki w ten sposób, że przyznaje status konta internetowego każdemu uruchamianemu rachunkowi ROR, niezależnie od tego, czy internetowy kanał dostępu jest przez klienta faktycznie wykorzystywany.

16 procent klientów korzystających z konta przez internet to wynik całkiem niezły także dlatego, że internetowy kanał dostępu cieszy się popularnością porównywalną do innych. Z dostępu do konta przez infolinię korzysta 17 proc. posiadaczy kont bankowych, a z powiadomień SMS - tylko 11 proc. Tymczasem telefony, także komórkowe, są w Polsce dużo bardziej powszechne niż internet.

Z konta bankowego przez internet korzystają przede wszystkim ludzie młodzi, w wieku 20-39 lat, osoby z wykształceniem wyższym lub uczniowie/studenci, osoby na stanowiskach kierowniczych, specjaliści, przedsiębiorcy, o dochodach wyższych niż przeciętne. Co ciekawe, z dostępu internetowego do konta częściej korzystają kobiety niż mężczyźni (odpowiednio 18 i 13 proc. posiadaczy kont).

*Z usług których banków korzystamy najchętniej? Co wiemy o naszych kontach bankowych? Z jakich opcji do konta korzystamy? Co mamy w planach na najbliższe miesiące? Na te pytania odpowiadamy w raporcie: *
"Jak Polacy korzystają z kont bankowych" (kliknij tutaj, aby ściągnąć cały raport)

banki
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)