Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Bank Pocztowy rozważa wejście na GPW

0
Podziel się:

Z publicznej emisji akcji, do której dojść może w drugiej połowie 2011 roku, bank mógłby pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych.

Bank Pocztowy rozważa wejście na GPW
(Bank Pocztowy/Materiały prasowe)

*- _ Bank Pocztowy planuje w lutym przedstawić nową strategię, której jednym z elementów będzie debiut banku na giełdzie. Z publicznej emisji akcji, do której dojść może w drugiej połowie 2011 roku, bank mógłby pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych _ - poinformował dziennikarzy Tomasz Bogus (na zdjęciu), p.o. prezesa Banku Pocztowego. *

_ - Jednym z rozważanych przez nas wariantów rozwoju będzie debiut banku na giełdzie. Oceniamy, że może do niego dojść w drugiej połowie 2011 roku i z publicznej emisji akcji moglibyśmy pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych _ - powiedział Bogus.

Poinformował, że bank pracuje nad nową strategią, która gotowa ma być w lutym.

_ - Jesteśmy na finiszu prac nad nową strategią na lata 2010-2013. Chcemy się koncentrować na podstawowych i prostych produktach finansowych - depozytach, rachunku, koncie oszczędnościowym. Chcemy być bankiem detalicznym z silną kompetencją rozliczeniową i ofertą dla małych i średnich firm _ - powiedział Bogus.

Prezes poinformował, że przed ewentualnym debiutem na GPW bank potrzebować będzie kapitału na rozwój.

_ - Konieczne będzie dokapitalizowanie. Chcemy, by do tego doszło w IV kwartale 2010 roku poprzez pożyczkę lub emisję obligacji w kwocie kilkudziesięciu milionów złotych _ - powiedział Bogus, dodając, że w kolejne dokapitalizowanie w podobnej kwocie potrzebne będzie w 2011 roku.

Akcjonariuszami Banku Pocztowego są Poczta Polska (75 proc. minus jedna akcja) oraz PKO BP (25 proc. plus jedna akcja).

Bank Pocztowy chce w 2010 roku pozyskać co najmniej 156 tys. klientów detalicznych

Bank planuje, że w 2010 roku jego zysk netto wyniesie 14 mln zł, czyli będzie na poziomie porównywalnym z 2009 rokiem. Bank chce w 2010 roku pozyskać co najmniej 156 tys. klientów detalicznych.

Pod koniec 2009 roku Bank Pocztowy obsługiwał ponad 490 tys. klientów w segmencie detalicznym.

_ - Ostrożna prognoza zakłada pozyskanie w tym roku 156 tys. klientów detalicznych. Liczę jednak na to, że pozyskamy około 200 tys. klientów _ - powiedział na konferencji Szymon Midera, wiceprezes Banku Pocztowego.

Zgodnie z planami banku pod koniec 2010 roku jego portfel kredytów wyniesie 2,9 mld zł, czyli w ciągu roku wzrośnie o 53 proc. Saldo depozytów wynieść ma 3,7 mld zł, rosnąć rok do roku o 37 proc. Bank podał, że w kredytach w 2010 roku będzie się koncentrował na hipotekach i gotówkach.

Saldo kredytów detalicznych pod koniec 2010 roku wynieść ma 1,8 mld zł, w tym 1 mld zł stanowić mają kredyty gotówkowe. Tempo wzrostu salda kredytów konsumpcyjnych wynieść ma 78 proc., a kredytów mieszkaniowych 64 proc.

Zgodnie z planami wynik na działalności bankowej w 2010 roku powinien wynieść około 280 mln zł.

_ - Chcemy dalej zmieniać swoją strukturę przychodów, by rósł udział bankowości detalicznej i korporacyjnej _ - powiedział Tomasz Bogus, p.o. prezesa Banku Pocztowego.

_ Chcemy zastępować dotychczasowy biznes rozliczeniowy, biznesem robionym wspólnie z Pocztą Polską, przychodami z obsługi klientów detalicznych i korporacyjnych _ - dodał.

Zgodnie z planami w 2010 roku udział rozliczeń w wyniku na działalności bankowej spaść ma do 12,6 proc. z 23,7 proc. w 2009 roku.

Prognoza banku zakłada, że pod koniec 2010 roku jego współczynnik wypłacalności wyniesie 10,8 procent.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)