*Komisja Nadzoru Finansowego ostrzega klientów BZ WBK, by nie logowali się na fałszywej stronie internetowej banku. *
Klienci BZ WBK dostają maile od osób, które chcą wyłudzić kody do kart płatniczych.
Wiadomość ma następującą treść: _ Uaktywnij konto BZ WBK 24. Aby uaktywnić konto BZ WBK 24 należy kliknąć poniższe łącze i wprowadzić numer karty na wyświetlonej stronie w celu potwierdzenia BZ WBK 24. BZ WBK 24 możesz również potwierdzić, logując się do swojego konta BZ WBK 24 pod adresem https://www.centrum24.pl/bzwbk24.html. Dziękujemy za korzystanie z systemu BZ WBK 24! Zespół BZ WBK 24. Bank Zachodni WBK S.A. _.
Grzegorz Adamski z BZ WBK podkreśla, że bank informuje klientów na swojej stronie internetowej, by nie podawali żadnych danych i prosi o kontakt osoby, które dostają takie maile.
_ - Ponadto nasze służby bezpieczeństwa współpracują z firmami zajmującymi się ściganiem tego rodzaju przestępstw. One blokują na bieżąco strony, z których wysyłane są te maile do klientów w Polsce. Kilka stron już zostało zablokowanych, a kolejne z pewnością zostaną zablokowane. O sprawie została zawiadomiona także policja _ - mówi.
Przedstawiciel banku informuje, że maile są wysyłane z serwerów w Azji, ale to może się zmienić w każdej chwili. W sumie do polskich klientów wysłano _ tysiące _ wiadomości. - _ Nie mamy żadnych informacji o stratach finansowych. Mamy dziewięć zgłoszeń od osób, które jednak podały swój numer karty. W takiej sytuacji zastrzegamy karty i wystawiamy bezpłatnie jej duplikat _ - wyjaśnia Adamski.
Poprzednia, podobna akcja złodziei internetowych, do której doszło w ubiegłym roku, zakończyła się dla nich _ mizernym skutkiem _.
| KNF PRZYPOMINA: BANK NIGDY NIE PROSI O PODANIE PIN-u |
| --- |
| Urząd KNF przypomina, że bank nigdy nie prosi klientów o podanie numeru PIN karty za pośrednictwem strony internetowej. Ponadto banki nie mają w zwyczaju uaktualniać danych klientów za pośrednictwem emaili, w związku z tym nie powinniśmy przesyłać e-mailem żadnych informacji osobistych ani finansowych. KNF zwraca uwagę, że do konta należy się logować tylko wówczas, gdy jesteśmy pewni, że wyświetlana strona jest na pewno stroną naszego banku i jest zabezpieczona specjalnym certyfikatem (adres strony zwykle zaczynający się od http://, zaczyna się od: https://, dodatkowo pojawi się ekranie symbol zamkniętej kłódki). |