Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Jacek Mysior
|

Fuzja BPH i Pekao - zdecyduj, który bank wybrać

0
Podziel się:

Czwartek to ostatni dzień, w którym klienci banku BPH mogą sami zdecydować, czy chcą pozostać w BPH czy znaleźć się w Pekao.

Fuzja BPH i Pekao - zdecyduj, który bank wybrać
(pekao.com.pl)

*Czwartek będzie ostatnim dniem dla klientów banku BPH, kiedy mogą sami zadecydować, czy chcą pozostać w BPH czy znaleźć się w banku Pekao. Już w piątek - tuż po zamknięciu wszystkich oddziałów - rusza operacja łączenia obu banków. *

Większość placówek banku BPH, wraz z klientami, którym prowadzą rachunki, zostanie przeniesiona do banku Pekao. Ich lista jest dostępna m.in. na stronie internetowej BPH i portalu Money.pl. Klienci przenoszonych oddziałów nie muszą podejmować żadnych dodatkowych działań, aby trafić w szeregi klientów Pekao. Jeśli jednak klient oddziału biorącego udział w fuzji zechce pozostać w banku BPH, powinien najpóźniej do czwartku 29 listopada wypełnić w swojej placówce odpowiedni formularz i wskazać jeden z oddziałów nie biorący udziału w fuzji banków.

Należy jednak mieć świadomość, że los mini-BPH jest przesądzony i wkrótce jego placówki zostaną przejęte przez amerykański GE Money Bank.

Z punktu widzenia klienta ma znaczenie to, w której placówce prowadzony jest rachunek osobisty - nawet, jeśli umowy o kredyt czy kartę były podpisywane w innych oddziałach. Warto więc sprawdzić, czy oddział, w którym na co dzień dokonujemy operacji jest tym, który prowadzi nasz rachunek. Pozwoli to uniknąć sytuacji znalezienia się w banku, w którym nie chcielibyśmy się znaleźć i wielu niepotrzebnych formalności z zamykaniem rachunków i w konsekwencji przeprowadzką do innego banku.

W piątek 30 listopada zaraz po zamknięciu wszystkich oddziałów o godz. 18 ruszy operacja przeprowadzki klientów BPH do banku Pekao. Nie będzie można składać żadnych dyspozycji przez internet i telefon przez cały weekend.

Bez problemów mają funkcjonować karty płatnicze i bankomaty. W poniedziałek rano serwis internetowy oraz infolinia zaczną znowu działać. Od tego momentu placówki będą funkcjonowały już pod szyldem banku Pekao. Poza tym nowi klienci będą mogli już korzystać w swoich dotychczasowych oddziałach z oferty produktowej Pekao.

"Tak naprawdę niewiele zmieni się sytuacja nowych klientów. Zachowają oni te same produkty, oprocentowanie a opłaty pozostaną bez zmian" - wyjaśnia w rozmowie z Money.pl rzecznik prasowy banku Pekao Robert Moreń.

_ Fuzja banku BPH z Pekao SA jest największą w historii polskiej bankowości. Pekao przejmie 285 oddziałów w całym kraju i około 300 placówek partnerskich wraz z 1,7 mln klientów. Pozostałe 200 oddziałów i 650 tys klientów wejdzie w skład mini-BPH. _

"Momentem kluczowym dla klientów będzie migracja na platformę informatyczną Pekao. Przenoszenie klientów do systemu informatycznego Pekao ruszy od stycznia i będzie odbywało się stopniowo w takiej kolejności jak przenoszone będą nowe oddziały do systemu" - informuje Moreń.

Cały proces migracji danych ma potrwać kilka miesięcy. W praktyce będzie to oznaczało, że nowi klienci Pekao będą funkcjonować przez jakiś czas wciąż w starym systemie banku BPH.

Zmiana banku będzie się wiązała dla nowych klientów ze zmianą numerów rachunków. Zmiana numerów faktycznie ma nastąpić w momencie przeniesienia danych do systemu informatycznego Pekao. Przez jakiś okres czasu po nadaniu nowych numerów kont będzie też aktywny stary numer rachunku tak, by klienci mieli czas na przystosowanie się do tych zmian.

W grudniu Pekao zamierza rozpocząć wymianę kart płatniczych. Wówczas numery rachunków i limity kredytowe nie ulegną zmianie, a karty zyskają tylko nowe logo. Umowy rachunków, lokat i kredytów mają pozostać na dotychczasowych warunkach.

| PEKAO WYJAŚNIA |
| --- |
| Po planowanej na 30 listopada fuzji prawnej - czyli faktycznego przejścia klientów banku BPH do Pekao SA - Pekao SA uzyska dostęp do baz danych klientów BPH i wszyscy klienci zostaną poinformowani listownie o nowej sytuacji. Poza tym od 3 grudnia w przejętych przez Pekao placówkach będą funkcjonować koordynatorzy, których celem będzie udzielanie odpowiedzi na wszelkie pytania klientów w związku z przeprowadzaną fuzją. Wchodząc na strony internetowe każdego z łączonych banków , klienci mogą uzyskać wyczerpujące informacje o przebiegu procesu łączenia obu banków i jego konsekwencji dla przejmowanych klientów. |

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)