Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

ING ostrzega klientów. Atak nowego Trojana

0
Podziel się:

Cyberprzestępcy wykorzystują wirusa do infekowania komórek klientów banków.

ING ostrzega klientów. Atak nowego Trojana
(Aksoys/Dreamstime)

Pojawiła się nowe wersja Trojana Zeus/Zbot, w której wprowadzono mechanizm pozwalający na wykonanie ataku na Klientów bankowości internetowej, którzy korzystają z kodów do autoryzacji transakcji przesyłanych SMS-em. Atak został nazwany Man-in-the-Mobile.

Trojan korzysta z istniejącego już mechanizmu pozyskania użytkownika i hasła do bankowości internetowej.

Atak został uzupełniony o działania socjotechniczne wykorzystujące Man-in-the-Browser. Atak MitB ma na celu pozyskanie informacji o telefonie Klienta wykorzystywanym do kodów SMS takich jak producent, model i numer telefonu. Prośba o podanie tych danych jest tłumaczona wprowadzeniem nowych środków bezpieczeństwa.

*Bank nigdy nie prosi klienta o podanie *PEŁNEGO HASŁA dostępu do usługi ING Bank OnLine.

Klient po podaniu danych otrzymuje SMS z linkiem do pobrania nowego certyfikatu bezpieczeństwa, który w rzeczywistości jest złośliwą aplikacją.

Aplikacja ta monitoruje przychodzące SMS-y i uruchamia tylne wejście (backdoor) pozwalające na zarządzanie telefonem Klienta, poprzez SMS-y cyberprzestępcy.

Co możemy zrobić by ograniczyć możliwość wystąpienia opisanego powyżej ataku?

  1. *Po pierwsze: *ING Bank Śląski nie prosi Klientów o podawanie informacji na temat używanego do autoryzacji telefonu oraz nie wymaga instalacji żadnego oprogramowania na tychże telefonach, aby autoryzować transakcje za pomocą kodów SMS.
  1. Po drugie: należy zabezpieczyć komputer:
  • Zainstaluj niezbędne programy zabezpieczające tj program antywirusowy czy zaporę ogniową
    • Regularnie aktualizuj system operacyjny Windows i sygnatury antywirusowe
    • Zabezpiecz komórkę instalując program antywirusowy
  • Po trzecie - nie należy:
  • Otwierać podejrzanych maili lub SMS-ów oraz korzystać z podawanych tam linków czy załączników
    • Instalować oprogramowania nieznanego pochodzenia
    • Odwiedzać podejrzanych stron WWW
  • Po czwarte - zachowaj zdrowy rozsądek, traktuj z dystansem wszystkie maile, SMS-y i telefony, w których jesteś proszony o dane osobowe, PIN czy hasło. Jeżeli nawet na stronie banku zostałeś poproszony o podanie danych, o które do tej pory bank nie pytał, zadzwoń do banku i sprawdź czy na pewno o te dane pyta bank a nie Trojan Zeus.

Czytaj w Money.pl

kraj
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)