Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Piotr Kucharski
|

Polacy wciąż boją się e-banków

0
Podziel się:

Ponad 70 proc. klientów banków uważa, że sprawy bankowe najlepiej załatwiać w oddziale.

Polacy wciąż boją się e-banków
(skynesher/iStockphoto)

*Polacy wciąż dość sceptycznie podchodzą do bankowości elektronicznej. Ponad 70 proc. klientów banków woli komunikować się przez oddziały - tak wynika z badań przeprowadzonych przez Deloitte. *

Dlaczego Polacy wybierają tradycyjną bankowość? Dla ponad 50 proc. z badanych bardzo istotnym czynnikiem była możliwość bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem banku. Jedna piąta ankietowanych przyznała, że wybierając się do placówki uzyskują szybszą i bardziej wyczerpującą odpowiedz na pytania.

_ - Główną barierą klientów przed korzystaniem z bankowości elektronicznej jest obawa o bezpieczeństwo - _podkreśla Łukasz Kuć, starszy konsultant w Dziale Konsultingu Deloitte.

POSŁUCHAJ EKSPERTA DELOITTE:

[

Ranking kont bankowych Money.pl 2010 ]( http://www.money.pl/ranking-kont-2010/ )
Klienci najczęściej wykorzystują oddziały do wypłaty lub wpłaty gotówki, dokonania przelewu, ew. uzyskania informacji o nowych produktach.

Jednak zdaniem specjalistów z Deloitte odsetek osób wykorzystujących placówki bankowe do transakcji będzie się stopniowo zmniejszał. - _ Młodsi klienci częściej używają bankowości internetowej. Prawie tak samo często korzystają z bankowości elektronicznej, jak chodzą do oddziałów _ - mówi Kuć.

Mimo tego,że klienci świadomie wybierają okienko bankowe do załatwienia swoich spraw, to właśnie w stosunku do obsługi w oddziałach mają najwięcej zastrzeżeń. Podstawowym problemem jest czas potrzebny na załatwienie wszystkich spraw. Jesto to spory problem dla 86 proc. badanych. Na drugim miejscu są długie kolejki, na które narzeka 81 proc. ankietowanych.

POSŁUCHAJ EKSPERTA DELOITTE:

Zdaniem Deloitte rosnąca popularność bankowości w sieci nie spowoduje, że do oddziałów klienci przestaną przychodzić. Zmieni się cel wizyt. Klienci będą uzyskać poradę lub zakupić bardziej skomplikowane produkty. _ W Belgii poziom wykorzystania oddziałów jest podobny do tego w Polsce. Tyle tylko, że robi się w nich co innego niż w Polsce. Klienci przychodzą do oddziału, żeby poradzić się w sprawach zarządzania swoimi finansami. W sprawach swoich inwestycji _ - wyjaśnia Marcin Zdral, partner w Deloitte.

Nim jednak to nastąpi banki muszą zmienić swoje podejście. _ - Obecnie funkcjonują oddziały z ludźmi przygotowanymi do obsługi klientów, a nie do doradztwa. Z procedurami, które wydłużają kolejki, a nie je skracają. Tutaj banki mają bardzo dużo pracy do wykonania _ - podkreśla Zdral.

ZOBACZ TAKŻE:

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)