Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zastrzeżenie karty ma być prostsze

0
Podziel się:

Po wprowadzeniu nowego systemu klienci, którzy chcą zastrzec swoją kartę, będą mieli do dyspozycji trzy kanały: telefoniczny, za pośrednictwem sms oraz przez internet.

Zastrzeżenie karty ma być prostsze
(orphanjones/CC/Flickr)

Związek Banków Polskich już za cztery miesiące wprowadzi nowy numer telefonu do zastrzegania zaginionych kart. Łącząc się z nim klient, po wymówieniu nazwy swojego banku, będzie do niego przekierowywany. Ma to uprościć i skrócić całą procedurę.

Jak powiedział wiceprezes ZBP Mieczysław Groszek, cztery miesiące - to realny termin na wprowadzenie systemu. - _ Jego testy mamy już za sobą, teraz pozostaje tylko kwestia uruchomienia. Wystosowaliśmy ofertę do banków i daliśmy im dwa miesiące na zadeklarowanie się _ - powiedział.

Dodał, że zainteresowanie banków nowym systemem jest bardzo duże. _ - Na razie chęć przystąpienia do niego wyraziło kilkanaście banków, a jeśli chodzi o liczbę banków, które już podpisały z nami umowy, tej informacji na razie nie udzielamy _ - powiedział.

Jak tłumaczył, ZBP zależy, aby na początek system objął ok. 70 proc. rynku kartowego w Polsce, co oznacza, że musiałoby w nim uczestniczyć sześć największych banków w Polsce. _ - Taki odsetek skłoni pozostałe banki do przystąpienia do systemu, a trzeba dodać, że będzie on bardzo dobrym uzupełnieniem ich oferty _ - podkreślił.

Obecnie numer na bankową infolinię, gdzie można zastrzec kartę to od pięciu do dziewięciu cyfr. _ - W sytuacji, gdy utracimy kartę, wiele osób ma problem ze znalezieniem odpowiedniego numeru. Nowy, ujednolicony numer telefonu będzie się składał z pięciu cyfr, prawdopodobnie powtarzających się, tak aby był łatwy do zapamiętania _ - podkreślił wiceprezes ZBP.

Po wprowadzeniu nowego systemu klienci, którzy chcą zastrzec swoją kartę, będą mieli do dyspozycji trzy kanały: telefoniczny, za pośrednictwem sms oraz przez internet.

_ - W przypadku internetu mamy już zajętą domenę, która ma bardzo łatwą nazwę do zapamiętania. Dostęp do tej formy zastrzegania kart będzie intuicyjny _ - podkreślił Groszek.

Dodał, że w przypadku, gdy klient wybierze opcję telefoniczną, niezależnie z jakiego banku pochodzi zaginiona karta, numer telefonu będzie jeden. _ - System będzie rozpoznawał głos i po wymówieniu nazwy danego banku będziemy przekierowywani do niego. To usprawni i skróci czas potrzebny do zastrzegania kart _ - stwierdził.

Wiceprezes ZBP wskazał, że dużą rolę po wprowadzeniu systemu odegra jego promocja, którą mają się zająć banki - wystawcy kart oraz bank centralny. _ - NBP jest naszym partnerem w tym przedsięwzięciu i będzie sponsorował akcję edukacyjną _ - powiedział Groszek.

Czytaj więcej w Money.pl
Wielki bank ostro tnie prognozy dla Polski Powody to między innymi: słabszy eksport wraz ze słabszymi inwestycjami prywatnymi oraz niższe nakłady na inwestycje publiczne.
Banki udzielają mniej kredytów. Będzie gorzej? Od stycznia do września ubiegłego roku pożyczyliśmy z banków i SKOK-ów blisko 45 miliardów złotych.
Stracisz na lokacie? Zobacz, ile dają banki Nowy rok banki zaczynają od wyraźnych obniżek oprocentowania depozytów.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)