Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Reforma emerytalna tematem rządowej kampanii

0
Podziel się:

Przez dwa tygodnie będą emitowane spoty telewizyjne, uruchomiono też specjalną infolinię, oraz stronę internetową www.emerytura.gov.pl.

Reforma emerytalna tematem rządowej kampanii
(bip.krakow.pl)

Koszt ofensywy informacyjnej to około trzech milionów złotych. Pieniądze wyłożyły: Ministerstwo Pracy, Kancelaria Premiera, MSW, MON-u, Ministerstwa Finansów i Sprawiedliwości oraz ZUS.

Minister pracy i polityki społecznej Władysław Kosiniak-Kamysz [na zdjęciu] chce, aby kampania informacyjna o reformie emerytalnej pomogła zrozumieć przyczyny podniesienia wieku emerytalnego. Minister powiedział w _ Programie Trzecim _Polskiego Radia, że liczy na powodzenie rozpoczętej wczoraj kampanii:

Przez dwa tygodnie będą emitowane spoty telewizyjne, uruchomiono też specjalną infolinię, oraz stronę internetową www.emerytura.gov.pl. - _ To odpowiedni czas, by przekazać jak najwięcej informacji na ten temat. Po pierwsze o przyczynach demograficznych i o tym, w jaki sposób będzie wprowadzona ta zmiana. Dwa tygodnie to ten czas, którym dysponujemy. Bardzo ważna jest też strona internetowa i infolinia, z której można korzystać _ - mówi minister.

Minister pracy przypomniał, że podczas negocjacji PO z PSL projekt reformy zrównującej i podnoszącej wiek emerytalny kobiet i mężczyzn do 67 roku życia został złagodzony i zakłada możliwość przejścia na wcześniejszą emeryturę z niższym świadczeniem. - _ To jest danie szansy. Pamiętajmy, że będzie ją można łączyć z zatrudnieniem. Ale jeżeli ktoś nie ma pracy, to ma możliwość wyboru, a taka możliwość jest rzeczą bardzo dobrą _- mówi Kosiniak-Kamysz.

Wcześniejsze świadczenie wynosiłoby 50 procent wypracowanego uposażenia. Korzystanie z emerytury częściowej będzie oznaczałoby niższą emeryturę po osiągnięciu wieku emerytalnego.

emerytury
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)