Forum Forum inwestycyjneFundusze

200 zl miesiecznie okres 10-15lat

200 zl miesiecznie okres 10-15lat

Marcin1337 / 83.144.109.* / 2007-07-04 22:52
Witam,
Mam 20 lat jestem studentem administracji...
Mogę oszczędzać po 200 zł miesięcznie przez 10 -15 lat planuje tylko nie wiem czy wejść w PSO czy lepiej mbank i samemu inwestować... Byłem w, expanderze ale cos się zawiodłem, bo pani mamiła mi oczy wynikami z 2005 roku:D i zaproponowała Aegon i Axe. w PSO martwi mnie ze nie mogę sobie np. dopłacić jak mam wolne środki.
Proszę o pomoc

Pozdrawiam
Marcin
Wyświetlaj:
jan kowalski / 2007-07-05 21:23 / Tysiącznik na forum
nie bądż zbyt pazerny i nie spodziewaj się krociowych zysków, wtedy ewentualny upadek będzie mniej bolał. Według mnie, a wspomagam fundusze już od 8 lat, nie należy ekscytować się bieżącymi wynikami, bo te zależą wyłącznie od krótkoterminowej i bardzo zmiennej koniunktury. Te fundusze, które podczas hossy najbardziej zarabiają, podczas bessy najwięcej stracą. To specjalnie nie wynika z zarządzania, tylko składu portfela i agresywności zarządzających. Zobacz, które fundusze najbardziej straciły np. podczas ubiegłorocznej i marcowej korekty? Oczywiście te najlepsze, najbardziej agresywne. Proponuję zbudować swój portfel z wiekszej ilości, bardzo zróznicowanych funduszy, od stabilnego wzrostu do akcyjnych i najlepiej pod parasolem. Jest tu wielu pseudo doradców na okres hossy, którym udało sie zarobić parę groszy, ale nie doświadczyli jeszcze upadku z dużej wysokości. Nie daj się ponieść emocjom, słuchaj TaS-a, nieżle radzi.
blueberg / 2007-07-05 15:45 / Tysiącznik na forum
dobra rada, by wybrać nie jeden a kilka najlepszych funduszy -
polecam skandię-poczytaj-lepsza niż aegon (więcej najlepszych funduszy, lepsza operacyjnie-wiem, bo mam programy i tu i tu)
Agaaaa / 62.29.134.* / 2007-07-05 11:27