Forum Polityka, aktualnościGospodarka

3,7 mld zł dotacji do kolei, a długi wciąż rosną

3,7 mld zł dotacji do kolei, a długi wciąż rosną

Wyświetlaj:
PiotrEkonomista / 83.31.74.* / 2010-06-02 22:46
Idąc tym trybem myślenia warto powiedzieć, że drogi dostały w tym roku kilkadziesiąt miliardów złotych dotacji i też nigdy nie będą rentowne :)
studentMIM / 2010-06-02 21:57 / Tysiącznik na forum
Ciekawe, że nikt nie wspomniał o zniesieniu ulg dla studentów. A przecież te pieniądze (nie licząc inwestycji w infrastrukturę) są lwią częścią dotacji...
_JaC / 194.9.67.* / 2010-06-01 21:41
Spółki kolejowe idą starą, sprawdzoną ścieżką przekrętnej prywatyzacji a'la Kongres Lewych Dochodów Tuska i Lewandowskiego:
Doprowadzić do jak najniższej wartości firmy, najlepiej ujemnej, i następnie sprywatyzować oferującym najwyższe łapówki.
:-0 / 89.72.168.* / 2010-06-02 00:24
Najlepiej iść ścieżką Jarkacza i Śniadka - dotować bez końca, płacić darmozjadom, obsadzać swoimi ludźmi ...
ebork / 2010-06-01 15:42 / Bywalec forum
Wy myślicie że ludzie to bezmyślne barany,te dotacje zażerają zarządy, rady nadzorcze i dyrekcja tych wszystkich spółek które powstały po rozpadzie PKP, nikt tego nie kontroluje a oni zarabiają grube miliony.
Kto by się w tej zakichanej demokracji przejmował wygodą pasażera, liczą się tylko ci przy korycie.Inwestycje i remonty na kolei to jedna ściema....
MN4 / 78.8.35.* / 2010-06-01 14:28
Na kolei już nie ma kolejarzy są urzędnicy. A urzędnicy są "bezcenni"
mlody160493 / 2010-06-01 14:35
Ale po częsci masz racje, tego zaprzeczyc nie mozna.
mlody160493 / 2010-06-01 14:33
Sa kolejarze, tylko oni sa nieswiadomi tego co sie dzieje wyzej w Biurach.
mlody160493 / 2010-06-01 14:12
Nasza kolej to jedna wielka Ch*jnia!

Kiedys kolej to byla kolej a teraz?!
sceptyk / 2010-06-01 13:00 / Tysiącznik na forum
Gdyby dotacja była 10 MILIARDÓW, to długi byłyby JESZCZE WIEKSZE.
anpolade / 2010-06-01 12:37
Rozdrobnili stare PKP po to aby ją zniszczyć jak wszystko inne.
esu / 78.8.130.* / 2010-06-07 00:02
Rozdrobnili żeby natworzyć stołków, rad i prezesów. Zniszczenie przychodzi dopiero z brakiem kompetencji tych zatrudnionych po znajomości "specjalistów". Komuchy już dawno wpadły na to że nie da się kraść bez końca bo w końcu nie ma już czego kraść i dziś wybierają drogę dotacji i państwowych, lecz komercyjnych spółek. Bo państwo nawet nie kryje, że to są spółki w pełni nastawione na komercje, mówią o tym wprost ustawy. To taki "państwowy kapitalizm". Zysk idzie na premie dla rad i prezesów a w razie upadłości podatnik płaci za ratowanie spółki i tak można już kraść bez końca. To dlatego że platforma zrozumiała ten model i go tak popiera wszyscy "biznesmeni" rodem wprost z PRL tak popierają PO w TVN, GW, Polsacie i setkach innych wpływowych firm i środowisk.
misiek34x / 80.50.131.* / 2010-06-01 11:07
To jest kabaret. Może zlikwidujecie wszystkie połączenia i staniecie się firmą Ciepłych Posadek żyjących z kredytów i dotacji państwa, narzekając na brak kasy. Praca w tym kraju okropnie "boli". Zapomina się co tak naprawdę przedsiębiorstwa powinny się zajmować.
asdfaa / 194.106.143.* / 2010-06-01 10:57
980 mln na inwestycje kolejowe, ciekawe...
w co inwestuja jak maja mega dlugi...
niepopisowa / 2010-06-10 18:56
W składy remonty itp? Polska też ma zadłużenie a jakoś prowadzi inwestycje.
esu / 78.8.138.* / 2010-06-01 10:20
Po to przecież skomercjalizowano kolej bez jej prywatyzacji. Po co sprzedawać coś kapitalistom skoro można zrobić państwowy kapitalizm? Sprzedawać bilety na pociągi jak prywaciarz i na tym zarabiać a drugie tyle brać z podatków. Ustawić swoich na stanowiskach a ponieważ firma jest formalnie państwowa to nie może zbankrutować. Więc złota jesień obfitej emerytury gwarantowana. Za co PRLowskie szumowiny popierają PO i inne partie okrągłego stołu i opłacają TVN, Polsat, GW i co tylko się da? Przecież że nie za darmo.
niepopisowa / 2010-06-10 18:58
No patrz, a trochę wyżej piszą, że Tusk chce koleje do ruiny doprowadzić, żeby sprywatyzować. Tak źle i tak niedobrze ale PO winna wszystkiemu. A strajków pań w kasach i innych tego typu pracowników kolei, że im się wcześniejsza emerytura z wspólnej kiesy należy i kto je wtedy popierał to nie pamiętasz.
Prawdziwy Wolak / 77.79.220.* / 2010-06-01 11:19
Tylko Przymus i Socjalizm - zgadza się klakierze? ;-)
esu / 78.8.130.* / 2010-06-06 23:43
Takie są skutki jak platfusy wpuszczają armię "komentatorów internetowych". Nie wiem czy rozumiesz jedno zdanie z tego co napisałem, ale w gimnazjalnym wieku to raczej o takie zrozumienie ciężko LOL
chłop jag / 84.234.10.* / 2010-06-01 10:09
Przecież Deutsche Bahnen nie wejdą do dziadostwa! Najpierw trzeba infrastrukturę kolejową odbudować za polskie pieniądze a potem Deutsche Bahnen, przejmie, jak gdyby nigdy nic - wszystko!
Nie wiadomo tylko czy Niemcy, zyski z koleji, będą wozić do Berlina - koleją czy taż samolotami!
Jeżeli samolotami - to muszą od Amerykanów wyczarterować olbrzymie transportowce - bo pieniądz papierowy, wbrew pozorom, dużo waży!
kljkljklj / 213.191.239.* / 2010-06-03 00:49
szkoda ze wszyscy sie boja ze niemcy benda kase wozic pociagami do berlina a naszym kolejom trzeba dowozic pociagami i caly czas malo i malo.czegos tu nie pojmuje. to niemieckie pociagi sa inne. benda wozic innych ludzi.moze to dlatego ze w niemieckim nie trzeba dwoch maszynistow pomocnika mechanika trzech kontrolerow biletowych i kierownika skladu.no i moze jeszcze kasjerki w niemieckich nie ida na emeryture w wieku 40 lat. mysle ze problem tkwi w mentalnosci.
mnmn / 83.238.109.* / 2010-06-01 10:01
na ten przyklad emerytowany "kolejorz", DOSTAJE od pkp deputat weglowy (1 tona rocznie = 600-800 pln).
Na inne wazne rzeczy w "panstwie" juz nie starcza - chocby na pomoc dla samotnych matek z dziecmi). To niewlasciwy kierunek dla nas obywateli, tego osobliwego gaju.
squun / 77.115.217.* / 2010-06-01 21:49
polacy komunizm maja we krwi jeszcze ze dwa pokolenia musza wymrzec zeby nam bylo lepiej!
terrtrysta / 87.96.126.* / 2010-06-01 09:31
A ja bym gnojom nic nie dał niech padną na pysk i może wtedy zaczną myśleć jak tu pracować by nie tracić tylko zyskac.Za dużo dyrektorów i cwaniaków, za duże przywileje, p co pozabierać im to i niech dostają gołe pensyjki tak jak inni, a jak nie to wynocha i niech jeżdżą inni przewoźnicy choćby z niemiec czy z chin byle jeździli.
kljkljklj / 213.191.239.* / 2010-06-03 00:59
popiream w 100 procentach. ale ktos kto nie pracowal nigdy w prywatnej firmie tylko na garnuszku panstwa jest od zawsze to mu sie wydaje ze nawet jak nic nie bedzie robil to mu sie nalezy i nigdy nie zrozumie na czym to polega.trzeba wypracowac zysk zeby zarabiac.niestety czas kolei dobiega konca przynajmniej w takim wydaniu.niech bankrutuja .ktos napewno bedzie ludzi wozil bo przyroda nie znosi pustki.
Wacuś Młody Demokrata / 83.29.2.* / 2010-06-01 09:41
aleś wyterrozryzował jak wycyprzony leming, wtedy nie dośc że niemcy z chinczykami zabiorą 3.7 mld dotacji ale jeszcze lemingom każa płacic za fruwanie w powietrzu. Howgh !!
arch / 2010-06-01 10:03 / Tysiącznik na forum
same dopłaty -Igor Ostachowicz, doradca Tuska , otrzymał niemal ćwierć miliona zł z państwowej spółki - pisze "Newsweek".
http://niezalezna.pl/article/show/id/34793
Wacuś Młody Demokrata / 83.29.2.* / 2010-06-01 09:31
Wycyprzone lemingi - kolejami też was WYCYPRZĄ, tak jak z PZU, premier Pawlak puścil rano farbę, że budzet tzn, WYYYY stracił w machlojakch z PZU kilka MILIARDÓW EURO, przy okazji misie, rysie i zbysie i inne wynalazki ekonomiczne z Platformy Oszustów, Bandziorów i Robienia Wałów, wyprali w szulerni zapewne z kilkanaście miliardów, a lemingi łykąja picu, picu. picu jak bociek żaby. Howgh !!
do początku nowsze
1 2

Najnowsze wpisy