"Potęga opowieści"

xemkax / 89.74.179.* / 2013-03-04 19:38
Jim Holtje, weteran w pisaniu przemówień dla prezesów, wie jak ważną rolę odgrywa w nich opowieść, tak samo jak w każdej innej formie komunikacji międzyludzkiej. Pewnego dnia, w dużej księgarni w Nowym Jorku, Holtje zauważył, że jest wiele książek z cytatami, a nie ma książek z opowieściami i anegdotami. To objawienie doprowadziło do powstania książki „Potęga opowieści”, która jest zbiorem opowiadań zaczerpniętych z biografii i autobiografii słynnych biznesmenów i przedsiębiorców.
Opowieści uporządkowane są alfabetycznie według nazwisk opisywanych osób, zaczynając od Mary Kay Ash, założycielki Mary Kay Cosmetics, a kończąc na założycielu Facebooka Mark’u Zuckerberg’u. Większość z osób występujących w książce jest znana czytelnikom, np. Jeff Bezos, Michael Bloomberg, Warren Buffett i Jack Welch, między innymi. Niektóre osoby mogą być mniej znane, ale nazwy ich firm dają im prestiż.
Aby pomóc czytelnikom skutecznie wykorzystać historie i anegdoty Holtje rozpoczyna każdą historię listą słów kluczowych związanych z opowieścią. Pod każdą anegdotą znajdują się wskazówki, które mówią jak można użyć opowieść do własnych celów.
Opowieści dotyczą przedsiębiorców, jednak obejmują szeroki zakres zagadnień. Historie są przekonujące i niektóre bardzo zabawne, a najważniejsze dla mnie jest to, że są inspirujące i motywujące. Dużym plusem jest autentyczność anegdot i to, że dotyczą one najważniejszych ludzi biznesu. Poza tym, tę książkę po prostu bardzo dobrze się czyta i jest to sposób na miłe i efektywne wykorzystanie wolnego czasu.

Książkę znajdziecie tutaj: http://www.audiobiznes.pl/
Wyświetlaj:
Veronique / 164.126.96.* / 2013-03-20 21:11
W ostatnim czasie, miałam przyjemność zaznajomić się z dziełem zatytułowanym „Potęga opowieści”. Książka ta wyszła spod pióra amerykańskiego pisarza, Jima Holtje. Z racji, iż wolny czas lubię spędzać w sposób aktywny, postawiłam na zakup wspomnianej pozycji w formie audiobooka.
Bardzo ciekawiła mnie kwestia skutecznego przemawiania do grup ludzi. Pozytywnie zaskoczył mnie fakt, iż wcale nie trzeba w tym celu podejmować żmudnych i często (niestety) tak naprawdę, nieefektywnych działań. Otóż wspomniany autor próbuje przekonać czytelników, że aby dotrzeć do słuchaczy, na których zaangażowaniu bardzo nam zależy, nie trzeba wcielać się w pewnego siebie ekscentryka. Zamiast tego, pokazuje nam wartość przekazu, który skłania odbiorców do refleksji i przyjemności odczuwanej z własnych wniosków.
Podstawę przekazu stanowią tutaj zdarzenia z życia znanych ludzi, którzy przede wszystkim obracają się w sferze biznesu. Swym przykładem pokazują nam, że czasami warto zaryzykować i nie bać się nowych wyzwań. Autor doskonale obrazuje ową „potęgę” opowieści, które stanowiąc dla nas inspirację, motywują do działania i niepoddawania się negatywnym myślom czy poglądom. Książkę tę, czy to w formie e-booka czy audiobooka, polecam szczególnie osobom, które poszukują motywacji i zmiany w swoim działaniu i myśleniu.
Małgorzata_K / 89.69.100.* / 2013-03-17 22:14
Książkę przeczytałam z wielkim zainteresowaniem.
Szczerze polecam tym, którzy interesują się PR, komunikacją, są prezesami firm, przemawiają lub piszą przemówienia. Inspirująca książka, która motywuje do działania. "Potęga opowieści" to swego rodzaju niezwykły poradnik- uczy na żywych i znanych przykładach. To nie jest teoria, lecz praktyka. To pozycja do której na pewno będę powracać ze względu na jej uniwersalność. Nie ma wątpliwości, że Jim Holtje swoja książką potrafi zainspirować.

PODOBNE WĄTKI NA FORUM

Najnowsze wpisy