Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Bez dopłat z Unii Chorwacja buduje autostrady szybciej niż Polska

Bez dopłat z Unii Chorwacja buduje autostrady szybciej niż Polska

Wyświetlaj:
KIEROWCA123 / 212.106.17.* / 2009-04-21 11:12
NO WŁAŚNIE CHORWACJA MA POLITYKÓW A NIE MALWESRANTÓW, KOMBINATORÓW, CWANIKAÓW....COHRWACJA POWINNA POCZYTAĆ O POLSCE KSIĄŻKĘ KTÓRĄ BYM ZATYTUŁOWAŁ:JAK NIE ZBUDOWĄC AUTSOTRAD A DUŻO NA TYM ZAROBIĆ.POLSKI FENOMEN NIEBUDOWANIA AUTOSTRAD!!WSTYD I HAŃBA!!
Tym co dodatkowo motywuje chorwackich decydentów do sprawnej realizacji przyjętego pod koniec lat 90. programu budowy autostrad jest świadomość, że drogi te są podstawową dźwignią rozwoju turystyki.
PPR / 83.6.224.* / 2006-07-31 20:52
Zbyt długo rządził w Polsce przed i po 1989 roku "Towarzysz Pan Polski Czerwony Złoty".
Żeby zrozumiano istotę tego zjawiska, należałoby utworzyć niewątpliwie wyższą szkołę rozumienia istoty PZPR.
Dla wyjaśnienia. "Polski Czerwony Złoty" nie ma nic wspólnego z jakimkolwiek środkiem płatniczym. Chodzi o bardzo konkretnych facetów.
odchudzony / 87.207.182.* / 2006-07-28 22:26
wygląda na to że śpiszą sie z autostradami na wejście do Unii
steve / 83.16.97.* / 2006-07-28 15:28
....... skoro w Polsce każda zmiana władzy powoduje "nowe koncepcje" w budowie dróg i autostrad , rządzących nie stać na to by zaprosić opozycję do stołu i razem wspólnie w drodze konsensusu uzgodnić zasady budowy autostrad , wówczas zmiana rzadu nie powodowałaby zamieszania w budowie ; teraz w PiS jest nowy winetou z nowymi koncepcjami więc nie ma co liczyć na to że budowa autostrad ruszy .........................
arahat / 83.24.172.* / 2006-07-27 21:11
lenin wiecznie zywy a ostanio podwojniesklonowany..
Anal / 89.151.28.* / 2006-07-27 20:09
daj pan przykład Izraela to może zrozumję
Ernest / 2006-07-27 16:11
Ja się chyba wyprowadzę do Chorwacji. Łagodniejszy klimat, niższe podatki, lepsze drogi i w telewizorze twarze z oznakami jakiejś inteligencji, a w naszym telewizorze...
tatko / 2006-07-28 00:06 / Tysiącznik na forum
A w naszym telewizorze...wszechobecny gość z kropidłem.
Q / 87.99.44.* / 2006-07-27 18:17
Zgadza się, na tych przygłupów z TVN24 nie można już patrzyć, dziś jakiś psychopata prowadził relację z informacjami o zlokalizowaniu na Bałtyku niemieckiego lotniskowca z czasów II wojny , potrafią obrzydzić swoją osdobowością , kazde ciekawe zdarzenie, Jacon sie nazyawł bodajze ten przygłup z TVN24, socjotechnicy z TVN chyba nie musieli mieć z nimi dużo roboty , bo to cholerne wybraki, nie dość ze bez wyrazu to z wykrzywionymi osobowościami, szukającymi w niewinnych rozmowach haków na rozmówców . Kto tych debili bez finezji werbuje, pozostanie dla mnie zagadką, wyniszczanie społeczeństwa odbywa się na wszystkich poziomach
CKN / 89.77.155.* / 2007-12-23 13:45
Ty już jestes totanie wyniszczony. To widać! :D
sceptyk / 2006-07-27 12:56 / Tysiącznik na forum
Ostatni akapit wskazuje różnice między Polską a Chorwacją.
W Chorwacji nie działa pewien doktor i to wcale nie medycyny. A w Polsce tak.
I wszystko na ten temat.
Herennius / 2006-07-27 11:27
Jak wiadomo, w cywilizowanych krajach są co do zasady dwie koncepcje budowy autostrad. Albo buduje je państwo z pieniędzy podatników i są one bezpłatne, albo autostrady budują prywatni przedsiębiorcy z własnych funduszy i są one płatne. Polacy swego czasu starali się połączyć obie te koncepcje, wybierając najgorsze cechy z każdej. A więc autostrady miano budować przy pomocy państwa i miały być one płatne. Całkiem niedawno rządy wpadły na jeszcze jeden – bardziej oryginalny – pomysł (któż nie pamięta słynnych winiet). Nie dość, że państwo nie buduje autostrad, to jeszcze każe sobie za to płacić!

Zresztą, po cholerę budować autostrady, na których można jeździć 250 km/h? Żeby poustawiać potem ograniczenia do 100 km/h? A może brak autostrad i przeraźliwe dziury w drogach mają pełnić rolę „śpiących policjantów”?
zx / 83.16.202.* / 2006-07-27 10:40
To, że system koncesyjny jest niewypałem nie jest żadną tajemnicą i pewnie poza Kulczykiem i Stalexportem nikt nie będzie po nim płakał. Zresztą oni też nie powinni narzekać bo kontrakty o takiej asymetrii jakie udało im się podpisać w normalnej praktyce pomiędzy firmami prywatnymi byłyby nie do przeforsowania. Cóż tak działa właśnie kapitalizm polityczny. Jednak samo finansowanie to nie jedyna przyczyna opóźnień. Państwo samo sobie głosami różnych koalicji narzuciło takie przepisy, że teraz nawet wybudowanie psiej budy wymaga paru decyzji i pozwoleń, a i tak koniec końców po jej wybudowaniu okazuje się, że złamany został kolejny praragraf, o którego istnieniu zapomniano. Prawdę powiedziawszy w mojej ocenie prawo budowlane z przyległościami zostało zbudowane pod interesy konkretnych lobbies, a nie po to żeby usprawnic proces inwestycyjny. I nie jest to tylko moja czcza dywagacja bowiem prowadziłem parę niemałych inwestycji i "wiem jak to działa" z autopsji. Drugą sprawą jest to, że GDDKiA jest częścią łupów po każdych wyborach co oznacza, że po każdej zmianie trafiają tam kolejni kolesie, członkowie rodzin i znajomi królika niekoniecznie związani z drogami, ktorzy potem potrzebują co najmniej dwóch lat żeby się zorientować o co tutaj chodzi, a potem już jest nowa kampania wyborcza i nikt nie ma głowy do pracy. Ponieważ GDDKiA zajmuje się planowaniem, budową i eksploatacją sieci drogowej zatem jak tam się nic nie dzieje to i trudno żeby się coś działo na drogach. Przykład jak to działa mamy co roku jeżdżąc po Polsce gdzie największe remonty dziwnym trafem rozpoczynają się pod koniec czerwca na same wakacje, kiedy ruch jest bardzo duży podczas gdy w okresie marzec czerwiec nie dzieje się prawie nic. Tak jest przynajmniej na północnej części jedynki, którą niestety często muszę przemierzać. Być może jakieś ponadpartyjne porozumienie aby do czasu zbudowania głównej sieci dróg wyłączyć GDDKiA z puli łupów politycznych do podziału może coś by pomogło ale wszyscy wiemy, że w świetle potrzeb każdej nowej ekipy na spłacenie zobowiązań wobec rodziny i kolegów jest to dyskusja czysto akademicka bez szans na realizację. Tak na marginiesie to po co płacimy na partie polityczne dotacje z naszych podatków skoro dostają one i tak niemałe dotacje również z naszych podatków obsadzając swoimi ludźmi wszelkie możliwe urzędy, a jak tych zabraknie to tworząc nowe.
MN / 80.51.231.* / 2006-07-27 17:27
Podobno utzrymanie tego urzędu kosztuje więcej niż kosztuje budowa nowych i remont starych dróg. Nie mogą więc budować, bo nie mieli by z czego żyć.
Wapniak / 83.28.100.* / 2006-07-27 17:04
...A czy "odsyp" za zlecenia, to frajer?... Może dlatego nie można wykorzystać unijnych pieniędzy na budowę dróg, co?... Tyle partii stoi w szeregu...
tatko / 2006-07-27 11:38 / Tysiącznik na forum
Chorwacja nie wywala naszej kasy do watykańskiego skarbca.Nie utrzymuje też tylu darmozjadów ,nie buduje tyle świątyń,nie zatrudnia pasożytów we wszystkich instytucjach...Tamci posłowie nie modlą się o deszcz,tylko właśnie tworzą odpowiednie prawo po to,by swobodnie powiększać dobrobyt swego kraju,a tym samym obywateli.U nas wszystko musi być odwrotnie...
Anal / 89.151.28.* / 2006-07-27 19:58
no to wszystko wiem tatko prowodyr z Trybuny Ludowej
Yugo / 85.219.240.* / 2006-07-27 14:19
Rozumowi bluźnicie, tatko. A o Chorwacji wiecie tyle, co w "Trybunie" przeczytaliście. Nie wiecie, że gdzie jak gdzie, ale w Chorwacji papa Wojtyła był otoczony autentycznym kultem i przyjmowany z serdecznością, bowiem wśród Chorwatów żywe jest przekonanie, że uznanie ich niepodległości przez społeczność międzynarodową w znacznej mierze umożliwiła i przyśpieszyła dyplomacja watykańska.
sceptyk / 2006-07-27 13:01 / Tysiącznik na forum
tatko, pie...rzycie bez sensu.
Koncesyjny system finansowania dra Jana K. wymyśliła akurat lewica bezbożna, a podpisywała lewica laicka, świętująca soboty.
Obecnie rządzący przy korycie w tamtych czasach nie byli.
W jednym się zgadzam: darmozjadów na etatach państwowych i publicznych nie brakuje.
I tego ŻADEN dotychczasowy rząd nie chciał zmienić.
MAREK1954 / 83.16.4.* / 2006-07-27 10:02
Witam! Może złodziei, oszustów i różnego rodzaju przekrętasów jest tam mniej?
Chorwatka / 157.25.91.* / 2006-07-27 11:00
Wcale nie. Jestem z Chorwacji i wiem o tym. Jest nieco lepsza oganizacja i zarządzanie, więcej osób mieszkajacych kiedyś i obecnie w krajach zachodnich - więcej się Chorwaci od nich nauczyli. Jest też nieco większy temeperament osób, które nie mogły juz dłużej czekać...
tatko / 2006-07-27 11:45 / Tysiącznik na forum
I właśnie o to chodzi,pani Chorwatko! O lepszą organizację,zarządzanie,a także o to ,by uczyć się od lepszych.Tu,niestety,jest inaczej.Ci,od których Chorwaci się uczyli,są dla nas niemalże wrogami.Chorwaci umieją wykorzystywać sytuację,Polacy tego nie potrafią.To znaczy nasze rządy tego nie potrafią.
cdd / 84.172.108.* / 2006-07-27 18:38
tatko daj sobie na luz bo Polska to prawie jak kraj...
sceptyk / 2006-07-27 13:07 / Tysiącznik na forum
tatko, i znowu zioniesz nienawiścią bez sensu.
Akurat pewien doktor, i to nie medycyny, który na wiele lat zablokował budowę autostrad i na NIE budowaniu zarobił masę pieniędzy (setki milionów, i to nie cekinów), kształcił się i robił interesy po tatusiu akurat w kraju, który ma najlepsze autostrady w Europie.
I co? z Nowego Tomyśla do Konina droga jest koszmarna: wąska, już z koleinami i w pemanentnym remoncie.
Za wyjątkiem obwodnicy Poznania, budowanej ze środków PHARE (czyli podatników). Więc rząd od czasu do czasu też coś sensownego robi (o ile nie wchodzi w interesy z przekrętasami).
1-szy obserwator / 212.244.73.* / 2006-07-27 15:06
Bez względu na emocjonalny stosunek do pana doktora i to nie medycyny, jeżdżę częścią trasy Nowy Tomyśl-Poznań (autostradą) i nie przypominam sobie wąskiej, podziurawionej drogi i w remoncie. Może chodzi o tzw. autostradę Katowice-Kraków, który faktycznie od zawsze jest podziurawiony, byle jaki i ciągle w remoncie...
Marqus / 212.244.249.* / 2006-07-27 09:45
pragnę zauważyć że "tygrysy azjatyckie" też rozwijają się bez dopłat z unii. Jest oczywiste że z dopłatami dostaliśmy nieziemski gorset z ustawami , który zrównoważył korzyści. Czy Chorwacki przykład to sukces okaże się po spłacie obligacji...
sceptyk / 2006-07-27 13:11 / Tysiącznik na forum
Wiele inwestycji na świecie jest finansowanych obligacjami. Nie jest to złe narzędzie, tym bardziej, że obligacje autostradowe zabezpieczone są na tych autostradach, czyli bardzo dobrze. A w razie co, obligatariusze mogą ją przejąć, postawić bramki i spłacić obligacje wpływami z opłat.
Ale Chorwacja nie jest jeszcze w jewrokołchzie i może SUWERENNIE kształtować swoją politykę inwestycyjną i finansową. A Polska już nie.
Marqus / 212.244.249.* / 2006-07-27 13:47
jeżeli za coś nie bierze się biznes tzn że jest nieopłacalne i wtedy uruchamia się różne teorie o społecznej wartości inwestycji i marnuje zabrane pod przymusem pieniądze. Wiem że obligacje nie są przymusowe , ale Państwo je gwarantuje więc wpływa to na ogólną kondycję. PS jak sobie wybrażasz tych obligatariuszy budujących bramki ???

Najnowsze wpisy