Forum Forum dla firmOprogramowanie

CRM dla małych i średnich firm

CRM dla małych i średnich firm

danpor / 2011-04-29 12:35
Coraz częściej o przewadze nad konkurencją decydują nowoczesne technologie wspomagające zarządzanie, czy to relacjami z klientem (CRM) czy też zasobami przedsiębiorstwa (ERP). Małe i średnie firmy jednak mają najczęściej przekonanie, że po pierwsze: nie stać ich na takie oprogramowanie i po drugie: że go nie potrzebują z uwagi na swoja wielkość. Nie zawsze musi tak być, a odpowiedzią na możliwości i potrzeby takich firm może być system dedykowany właśnie dla tych mniejszych filarów naszej gospodarki. Przykładem takiego systemu może być bs4 Intranet (www.bs4.pl), które działa w przeglądarce i może być rozbudowywane o dodatkowe moduły w zależności od potrzeb Klienta.
Wyświetlaj:
kwiatek895 / 46.228.92.* / 2014-11-21 09:55
Ja zastanawiam się nad CRM7, bo po testach wydaje mi się świetny i prosty. Czy ktoś go ma i może mi podpowiedzieć coś więcej o tym systemie? www.crm7.pl
gosc 152 / 37.190.144.* / 2014-10-23 22:24
Świetny CRM dla małej firmy, który mogę polecić, bo wykorzystuję go na co dzień do zarządzania relacjami z klientami, umawiania spotkań on-line, fakturowania i płatności. opisałem tutaj:http://www.sebby.pl/2014/10/20/solidny-crm-dla-malych-firm-vcita/
piotr_s / 2013-05-13 10:43
Polecam zapoznać się z pakietem ITCube (www.itcube.pl). System ITCube umożliwia uzyskanie kompletnego obrazu relacji firmy z Klientem. Zaczynając od fazy nawiązania kontaktu poprzez kolejne etapy współpracy, aż po zagadnienia opieki posprzedażnej oraz serwisu. Pozwala na uporządkowanie całej wiedzy o swoich Klientach. Umożliwia dbanie o każdą potencjalną sprzedaż tak, aby uzyskać przewagę nad konkurencją. Wspiera nowoczesne techniki marketingowe w tym przeprowadzanie kampanii marketingu bezpośredniego. ITCube to gwarancja gotowości na szybki rozwój przedsiębiorstwa i łatwego wdrażania nowych osób w firmie, co jest szczególnie ważne w przypadku dużej rotacji pracowników.
Miłosz / 85.221.159.* / 2012-11-28 10:56
System CRM powinien być w pierwszej kolejności dostosowany do specyfiki i indywidualnych potrzeb małych przedsiębiorstw. System klasy CRM, który wymaga tradycyjnego wdrożenia niesie za sobą wiele wydatków. Wymienić należy zakup licencji, budowę i utrzymanie kosztownej infrastruktury IT, przeprowadzenie szkoleń dla pracowników, etc. Pozostaje pytanie - czy te wszystkie wydatki się zwrócą?
Więcej na temat bezpieczeństwa systemów CRM pracujących w chmurze możecie przeczytać na: funnela.pl/wprowadzenie/bezpieczenstwo
Jurek Ogórek / 91.94.234.* / 2012-11-04 09:07
I nie mam konta w banku, bo cholera wie, czy ktoś mi do pieniędzy nie zajrzy...

Systemy on-line to przyszłość, nie tylko w sferze Crm, ale w całym oprogramowaniu i absolutny standard w krajach rozwiniętych. Powiedziałbym wręcz, że w życiu bym się nie zdecydował na CRM instalowany na lokalnym komputerze, bo nie chcę ryzykować straty wszystkich danych przez uszkodzenie laptopa. Tylko on-line i w chmurze.
Ilona_Wwa / 89.72.99.* / 2017-11-20 09:44
Najlepszy jest justCRM http://www.justcrm.it/ Nie ma licencji, nie ma żadnych abonamentów, wszystko masz w jednym miejscu! No i integruje się z kalendarzem Google, wystawia faktury, generuje oferty... Dostęp przez przeglądarkę + apka mobilna. Nie da się lepiej! Polecam wszystkim!
m.stanczak / 77.252.224.* / 2012-09-26 08:49
Witam!

Trafiłem w tym wątku na sporo poleceń różnych konkretnych rozwiązań, natomiast chciałbym mocno zwrócić uwagę na inny problem - wiele firm najpierw szuka systemu CRM, potem dopiero zaczyna się zastanawiać, w czym tak naprawdę miałby im pomóc. Nie tędy droga. Zacznijmy od ustalenia, czego szukamy - wtedy zdecydowanie łatwiej będzie nam to znaleźć.

Zainteresowanym tematem systemu CRM dla małej firmy mogę polecić mój artykuł, w którym staram się podpowiedzieć, o czym warto pamiętać szukając rozwiązania odpowiedniego do swoich potrzeb.

Artykuł dostępny tutaj: http://www.livespace.pl/blog/nowosci/crm-dla-malej-sredniej-firmy-prosta-aplikacja-czy-rozbudowane-narzedzie/

Pozdrawiam,
Marcin
Anczia / 2011-11-17 10:13
Ja potrzebowałam właśnie oprogramowania przejrzystego w obsłudze bazy klientów i muszę przyznać, że ESME jest najlepszy z dotychczasowo przetetowanych przeze mnie oprogramowań. Tu http://www.esme.pl/ znajduje się wersja demo więc można przetesować.
krems / 77.236.7.* / 2012-03-04 16:24
również korzystałem z ESME i moim zdaniem warto spróbować.
l.sylwestrzuk@raks.pl / 77.252.119.* / 2011-11-10 14:12
proszę o kontakt, a będę mógł Panu pomóc oraz zaproponować pewne rozwiązanie. Proszę o kontakt.

l.sylwestrzuk@raks.pl
Dariusz_89 / 2011-09-15 15:35
Polecam do przetestowania oprogramowanie firmy VBS (http://vbs.com.pl/). Oprócz CRM znajdziemy tam wiele innych programów do prowadzenia działalności, dodatkowo mamy 30 dni testu :)
Darek_89 / 83.11.188.* / 2011-09-09 15:04
a d;a firmy "trochę" większej?
remote_controle / 31.60.127.* / 2011-10-26 12:33
CRM to zarządzanie relacjami z klientami dla różnych przedsiębiorstw od małych, średnich, aż po bardzo duże. Z reguły te wielkie mają swoje własne wewnętrzne oprogramowanie, dla pozostałych powstają właśnie usługi wyspecjalizowanych firm. Sam mam do czynienia z zoho i oprogramowanie to ma różne wersje w zależności od wielkości naszej działalności i ilości użytkowników.
limae / 46.134.126.* / 2011-12-09 11:32
Zgadza się, do tego mogę dodać, że w zależności od wielkości firmy i wybranej przez nas wersji mamy różnorodne zestawy narzędzi. Jeżeli wybieramy wersję dla większej firmy to mamy ich więcej. JUZ darmowa wersja podstawowa dla 3 osób jest całkiem0 nieźle obładowana funkcjami.
miuwik / 91.94.140.* / 2012-01-30 11:40
Ja właśnie mam zamiar testować mam firmę "trochę" większą niż 3 osoby, ale na początek chcę zobaczyć jak to zoho działa bez ponoszenia kosztów. Później to zobaczymy, w zależności czy mi się spodoba.
graweriasc / 31.62.253.* / 2011-12-12 12:16
Fajne jest to, że ta darmowa wersja 3 osobowa to nie jest żadne demo, tylko wszystko działa w porządku i można zmienić wersję jeśli będzie potrzeba również bez problemu.
janek_197 / 2011-09-21 12:41
Ostatnio przeczytałem artykuł w computerworld na temat oprogramowania Intea. Na ich stronie www.intea.pl znalazłem coś takiego jak kreator produktu. Fajne rozwiązanie, bo sam mogłem zaprojektować sobie system, wybierając tylko te funkcjonalności, którymi jestem zainteresowany. Od razu wyskakuje cena za produkt. Jestem na etapie testowania. Ten system można za darmo testować przez okres 3 miesięcy. Chętnie wymienię się opiniami z osobami, które również są na etapie testowania tego rozwiązania.
Fredrick / 178.42.140.* / 2011-09-26 12:00
Hmmmm ich oprogramowanie ma ogrom funkcji, i nie wiem czy to by było dobre dla kogoś kto chce wprowadzić dopiero system CRM do swojej firmy. Prostota to zaleta przy takim oprogramowaniu, przynajmniej ja tak uważam
krystian167 / 94.75.104.* / 2011-10-07 11:18
Przecież nie musi kupować wszystkich tych funkcji. Możesz wybrać tylko te które są potrzebne. A w między czasie jak będzie potrzeba rozbudować o kolejne funkcjonalności. Zobacz, tutaj znajduje się kreator w którym te funkcje możesz zaznaczyć http://www.intea.pl/kreator_produktu
dan.por / 77.253.202.* / 2011-09-16 10:05
A co rozumiesz pod pojęciem "trochę" większej? Jeśli CRM miałby być dla nie więcej niż 150 użytkowników, to również mogę polecić bs4 intranet. Ma on budowę modułową, a ponadto wiele funkcjonalności można włączać i wyłączać w ramach modułów - to m.in. decyduje o jego elastyczności. Z pewnością sprawdzi się zatem również w "trochę" większej firmie :)
Darek_89 / 178.42.136.* / 2011-09-20 08:20
Ja aktualnie pobrałem wersję testową Asystenta CRM z http://vbs.com.pl/ i na razie testuję :)
Darek_89 / 178.42.144.* / 2011-09-09 09:14
A czy ktoś zna jeszcze jakieś inne systemy CRM? Zarówno darmowe jak i komercyjne?
csed / 213.241.123.* / 2012-03-01 19:32
Może www.piricrm.pl. Prosty i bardzo intuicyjny i jako zaletę mogę doać że posiada zero wodotrysków.
inn_piotr / 2011-10-19 11:03
Proponuje sprawdzić http://centriumcrm.com
Prosty w obsłudze, idealny dla średnich firm.

Osobiście uważam że zbyt skomplikowane programy nie sprawdzają się w małych firmach - często wprowadzanie informacji zajmuje więcej czasu niż obsługa klienta.

Dodatkowo kogo stać na kilka a nawet kilkanaście tysięcy złotych inwestycji, która może się nie sprawdzić.
piotr_78 / 93.159.23.* / 2011-09-28 11:08
Polecam system ITCube CRM (www.itcube.pl). System posiada bardzo duże możliwości. Oprócz podstawowych funkcjonalności związanych z CRM'em jak zarządzanie kontrahentami, dokumentami, kalendarzami czy ofertowaniem do wyboru są moduły związane z projektami, serwisem, integracją z centralą telefoniczną czy systemami handlowymi. Na stronie www jest link do wersji demo.
anabelle78 / 2011-06-03 17:54
Mniejszym firmom polecam natomiast CRM o nazwie inFirma (www.infirma.pl), też ma wiele zalet i oczywiście działa w przeglądarce. Miesiąc testów za darmo!
Lucjen / 178.42.140.* / 2011-09-16 08:28
nie jestem przekonany do crmów przez www, cholera wie kto ma jeszcze dostęp do tych wszystkich danych
darek_89 / 178.42.140.* / 2011-09-16 15:14
zgadzam się w zupełności, też bym wolał mieć całą bazę danych na własnym komputerze
mstanczak / 89.68.186.* / 2013-06-10 09:40
Można mieć bazę na własnym serwerze, a system CRM dostępny przez www. Tylko po co? Pocztę też trzymacie tylko na dysku twardym? Przecież wszystkie dane tam są. Może warto każdego maila drukować, kasować ze skrzynki i chować w segregator?

Zakładanie, że najbezpieczniejsze podejście to trzymanie wszystkich danych na dysku jest dość archaiczne. Trzymajmy dane na dysku albo w sejfie, w notatniku a pieniądze w skarpetce pod materacem.

Archaizm. Brak dostępu do danych przez nadmięrny lęk przed ich utratą lub nieautoryzowanym dostępem powoduje, że przez takie podejście mamy gorzej poukładane procesy sprzedażowe w firmie niż konkurencja i długofalowo przegrywamy.

Anyway: Polecam artykuł o tym, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze systemu CRM. Może komuś się przyda: http://www.livespace.pl/blog/nowosci/crm-dla-malej-sredniej-firmy-prosta-aplikacja-czy-rozbudowane-narzedzie/
piiotr787 / 164.127.217.* / 2014-10-26 17:03
U nas w firmie używamy Redmine. Póki co system sprawdza się znakomicie.
1 2 3
na koniec starsze

Najnowsze wpisy