Forum Forum prawneCywilne

czas odpowiedzi na reklamację-Energa

czas odpowiedzi na reklamację-Energa

Jędruś / 217.173.187.* / 2011-03-31 15:24
Witam,

podobne wątki się pojawiały ale żaden nie dotyczył firmy energetycznej, więc proszę o pomoc.
Jestem klientem Energii i korzystam z rozliczenia rzeczywistego, co oznacza, że co miesiąc podaję stan licznika i na tej podstawie jest wystawiana faktura.
3 stycznia podałem stan licznika na 31 grudnia,jednak wystawiona faktura (po miesiącu!) zawierała już wyższy VAT i stawki z roku 2011, a nie 2010. Zgłosiłem reklamację 8 lutego, a odpowiedź odmowną uzyskałem dopiero 24 marca, czyli po ponad 6tyg.
Podstawą, był fakt, że aby podać nowy stan licznika trzeba uregulować wszystkie należności, a na moim koncie był dług w wysokości 2,96zł.
Jaki czas ma firma na odpowiedź w sprawie reklamacji? Czy po 14dniach nie przyjmuje się, że reklamacja została uznana? Jaka jest podstawa prawna? Czy można w jakiś inny sposób wpłynąć na firmę, żeby uznała moją reklamację?

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Jędruś / 83.25.35.* / 2011-04-04 23:10
Trochę poryłem i znalazłem ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI
z dnia 2 lipca 2007 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną, gdzie § 38 p 11 mówi za przedłużenie czternastodniowego terminu rozpatrzenia
wniosku lub reklamacji odbiorcy w sprawie
zasad rozliczeń i udzielenia odpowiedzi, za
każdy dzień zwłoki — w wysokości 1/250 wynagrodzenia,
o którym mowa w pkt 1. (czyli średniego wynagrodzenia).

Ponadto w umowie z Energą jest zapis, że mają obowiązek odpowiedzi w ciągu 14 dni na wniosek lub reklamację.

Najnowsze wpisy