Forum Forum inwestycyjnePierwsze kroki

czy parasol jest dla mnie?

czy parasol jest dla mnie?

Gosza / 2007-09-04 00:22
Chciałam rozpocząć moją przygodę z inwestowaniem w fundusze. Będę zaczynała od niezbyt wysokich kwot ale mam nadzieję że w przyszłości to się zmieni;)
Moje pytanie związane jest z parasolami.. czy są one dobre dla osób, które niezbyt interesuję się sytuacją na giełdzie? tzn. czy wystarczy, że będę obserwowała wykresy na "money" by w miarę rozsądnie zarządzać moimi pieniędzmi? czy raczej musiałabym bardziej siedzieć w tematyce giełdowej? Czy jeżeli jestem laikiem to warto się pchać w parasole? czy może lepiej bym zainwestowała w parę niezależnych funduszy obecnie dobrze prosperujących na rynku?
Wyświetlaj:
cortez / 2007-09-17 22:37 / Bywalec forum
Ale nikt nie powiedział, że inwestować musisz tylko w jeden parasol. Przykładowo kupujesz jednostki jednego funduszu spod parasola Uniona jednego SEBa, jednego SKarbca itd. Dzięki temu możesz miec różne parasole i w razie potrzeby zmieniac fundusze w ramach tych parasoli.
Jeśli jednak nie interesuje Cię tematyka inwestowania, a chciałabyś dobrze ulokować kapitał bez nadmiernego obserwowania rynku, polecam tzw. fundusze funduszy. Taką ofertę ma np. Union, są to UniMaxy:
UniMaxakcji - skupia najlepsze akcyjne na rynku
Unimaxzrównoważone - najlepsze zrównoważone
UniMaxdłużne - dłużne
W tych funduszach to zarządzający za Ciebie obserwują rynek, poczynania poszczególnych funduszy, ich wyniki i na tej podstawie podejmują decyzje, w które fundusze inwestować, kiedy dokonywać zmian itd.
Ewentualnie mozesz takze pomyśleć o funduszach aktywnej alokacji, które w Twoim przypadku też nieźle by się mogły sprawdzić.
miroslawh / 2007-09-11 22:25
Jeśli Olsztyn, zapraszam do biura, oferta funduszy inwestycyjnych, hedgingowych i lokaty terminowe inwestycyjne, OFERTY także dla tych, którzy chcą zostawić zarządzanie specjalistom - portfele modelowe. mail: wystarczy nacisnac na moj login :)