Forum Forum prawneZmiany w prawie

Czy przysługuje mi cały urlop i mam prawo do 10 dni wypoczynkowego ?

Czy przysługuje mi cały urlop i mam prawo do 10 dni wypoczynkowego ?

Paweł1989 / 87.101.76.* / 2010-06-17 15:51
Witam jestem po szkole liceum profilowane 3 lata po ukończeniu tej szkoły zacząłem pracować w firmie w dniu 1.10.08r. dostałem umowę na okres próbny do 31.12.08. później dostałem nowa umowę na czas określony od 02.01.09. do 29.12.2010r. lecz 01.03.2010r. umowa została zmieniona na czas nie określony. W umowie oczywiście pisze długość okresu wypowiedzenia 2 tygodnie i urlop 20 dni. Miesiąc temu skończyłem szkolę policealna(2lata) wiec mam 5 lat już szkoły . Pytanie kiedy okres wypowiedzenia zmieni się w 3 miesiące wiem , ze po 2 latach ale od kiedy jakiej umowy ? I drugie pytanie czy jak teraz zmienię prace to czy w następnej pozostały mój urlop 16 dni przejdzie cały za porozumieniem stron i czy dostane 10 dni urlopu w nowej pracy wypoczynkowego we wrześniu . Dziękuje każdemu za odpowiedź Paweł.
Wyświetlaj:
szklarek / 2010-06-17 18:06
Prawo do urlopu wypoczynkowego ( i jego wymiaru ) wynika z kodeksu pracy- nie trzeba tu porozumienia stron. W związku ze zmianą pracodawcy obowiązuje generalnie proporcjonalność urlopu ( 1/12 przysługującego wymiaru, za każdy miesiąc).Zasada jest taka, że u nowego pracodawcy będzie przysługiwał Ci urlop proporcjonalny do czasu zatrudnienia u niego w tym roku kalendarzowym. Jeśli będzie to umowa na czas określony wypadający przed końcem roku to wymiar urlopu wynosi (1/12x 20 dni x liczba miesięcy tej umowy). Jeśli umowa będzie dłuższa niż do końca roku lub bezterminowa, wymiar to 1/12x20 dni x liczba miesięcy do końca roku).
Są tu jeszcze niuanse takie jak zaokrąglanie miesiąca w górę lub w dół, w zależności od tego jaki urlop był wykorzystany u poprzedniego pracodawcy. I generalna zasada, że tak obliczane dni zaokrągla się w górę, oraz że maksymalny czas to 20 dni w roku.