Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Darmowa komunikacja czy ITS? Co odkorkuje nasze ulice

Darmowa komunikacja czy ITS? Co odkorkuje nasze ulice

skomentuj
Wyświetlaj:
prawda_boli / 94.254.145.* / 2015-05-29 11:46
Inteligentny system tak ale nie od Simensa. Mało kto wie, że do niedawna (a może nawet i obecnie) to co simens "wciskał" jako inteligentne systemy (Simens Motion), to algorytm, którego rozwój został zaprzestany jeszcze w latach 80-tych, opracowany jako praca doktorska pewnego pana i wykupiony przez simens. Na obecne czasy  można by go go określić jako ARCHAIZM w zarządzaniu ruchem. Natomiast Simens po 2000 roku zachwalajac go, sprzedawał w krajach 2-go świata, jak Polska, gdzie korupcja jest na wysokim poziomie. Jakoś ani do USA ani do Japoni(które przodują w inteligentym zarządzaniu ruchem) firma simens nawet nie próbuje uderzać. Simens w UE ma bardzo silne plecy, dlatego występuje podejżana tendencja rozstrzygania przetargów na ich kożyść. Z tego co wiem to inne firmy oferujące bardzo innowacyjne algorytmy, cały czas rozwijane we współpracy z uniwersytetami europejskimi, nawet nie chcą startować w przetargach w których bierze udział firma Simens ze swoim Motion (ciekawe, nie?). W Krakowie gdzieniegdzie  podobno Motion  teraz "działa", w ruchu bez zmian, za to na pewno pieniądzę z kasy miasta zniknęły.

Mamy w Polsce wybitnych ekspertów światowej klasy z tej dziedziny ale nikt się nie liczy z ich zdaniem...liczy się kasa!

Piszę, znajac jednego z tych Polskich ekspertów i z jego relacji. Mogłem coś przekręcić, ale ogólny obraz jest raczej zachowany.
beton partyjny / 83.30.144.* / 2015-05-24 15:56
Korki sa ponieważ miasta sa źle zaprojektowane. Gdyby ponad połowa mieszczuchów do pracy miała do 15 minut spacerem, to by nie było trzeba stać w korku. I więcej zieleni w miastach a nie marketów i biur
TomKs1 / 159.245.16.* / 2015-05-18 09:31
Korki są chyba nieuniknione, wszystkie większe miasta na świecie są zakorkowane, choć niektóre posiadają świetne systemy transportu publicznego. A więc nie tędy droga.
Prawdziwy powód tworzenia się korków to konieczność przemieszczania się. I nad tym trzeba popracować. Telepraca. Zróżnicowanie godzin w firmach i urzędach. Czterodniowy tydzień pracy. Przemieszanie stref biurowych, przemysłowych (tych nieuciążliwych, oczywiście), handlowych i mieszkaniowych.
rozsadek / 185.55.65.* / 2015-05-17 11:09
Dalej betonujcie, zmniejszajcie pasy jezdni, twórzcie jezdnie jednokierunkowe, budujcie ronda co tir nie mieści się i zahacza wysepkę a więcej będzie korków.
Trzeba zmienić zagospodarowanie przestrzenne gdzie można uratować jeszcze przestrzeń, nie wydawać zgody na budowy parę metrów od drogi. Więcej zieleni, kanalizacji deszczowej, szerokich chodników i ścieżek rowerowych.
Po za terenem podmiejskim nie likwidować rowów.
Tak niewiele trzeba a jak trudno zrozumieć to urzędnikowi.
zbyszek57 / 84.84.101.* / 2015-05-17 11:02
ja proponuję zwiększyć prędkość w terenie zabudowanym ,do 100 ,lub 120 ,rok czasu i problem rozwiązany
kierowca / 88.156.139.* / 2015-05-17 10:46
Zobaczcie na Wrocław. ITS działa a korki gorsze niż w Londynie. Trzeba jeszcze pomyśleć jak go skonfigurować, ale jeżeli robi to urzędas, którego wozi kierowca to o czym rozmawiać?
Pol Hak / 89.67.39.* / 2015-05-17 10:44
Zabetonować wszystko i wtedy niech sobie radzą z ulewami i podtopieniami to jest polityka i pomysły urbanistów. Płytkie myślenie i nieekonomiczne, daje później opłakane skutki. Uważam, że pozostawienie więcej terenów zielonych lepuj wpływa na gospodarkę niż beton, jestem za większością pozostawienia terenów zielonych, a pomiędzy drzewami zrobić linie miejskie autobusowe i tramwajowe nie zakłócające innego ruchu. Nie było by problemu kolidującego z prywatnymi pojazdami, a i miasto by na tym skorzystało bo było by więcej tlenu wytwarzanego przez drzewa liściaste.
rotan / 95.40.160.* / 2015-05-17 08:59
Money coś ostro lobbuje na rzecz Simensa, najpierw elektrownie wiatrowe (niezły rynek dla Simensa i powrót pieniędzy do budżetu Niemiec). Teraz darmowe autobusy i systemy sterowania transportem oczywiście od Simensa jak mówi Pani Bettman. Za wszystko jednak trzeba będzie zapłacić i to podwójnie raz odprowadzając składkę do UE, drugi raz płacąc jak się często okazuje za wątpliwej jakości nowinki techniczne setki, a może miliardy złotych, które pośrednio zasilą budżet Niemiec i ich system emerytalny. Polska jest dojona, ze wszystkich stron bo od ośmiu lat rządzi Polską proniemiecka partia PO z zawsze dopasowującym się PSL i jak na nieszczęście wszystko podpisującym prezydentem Bronisławem Komorowskim. Jak widać uzależnienie ekonomiczne to nowy rodzaj wojny, która może uzależnić naród> Polacy obudźcie się i idźcie na wybory 10 maja i na te jesienne bo kolejna kadencji z rządem PO-PSL może dorżnąć Polskę.
2erwfebg f / 83.20.248.* / 2015-05-16 23:49
brak wiedzy urbanistycznej - lub BLOKOWANIE WIEDZY TEJ wiedzy, PRZEZ DECYDENTÓW: SEKRETARZY, PREZYDENTÓW, WÓJTÓW .
guru122 / 93.105.246.* / 2015-05-16 21:24
Zakazać lobbingu i artykułów sponsorowanych, to będzie tanio, racjonalnie i bez korupcji.
FK_ / 195.78.238.* / 2015-05-16 20:49
na poczatek - pewnie zaszokuje 'rewolucyjnym' pomyslem - ale sugerowalbym pobudowanie obwodnic :) Np. brak obwodnicy polnocnej w Krakowie jest delikatnie mowiac zalosne.. gdyz powoduje ze przejezdzajacy przez miasto od strony Warszawy nie maja innej mozliwosci jak.. wjechac do miasta.. dodatkowo je korkuja.. (ale moze sie myle i samochody te sa teleportowane albo cos w tym stylu...)
węzeł gordyjski:))) / 77.255.214.* / 2015-05-16 19:46
Na początek skasować zakazy i nakazy w mieście i zobaczyć jak prawdziwie ruch się rozkłada.Pamiętacie ten numer z deptaniem trawników niezgodny z architektem od układania ścieżek ?:))).Tytuł powinien brzmieć :jak wycisnąć więcej kasy z obywatelów.Pani Monika mimo niemiecko brzmiącego nazwiska myśli jednak po turańsku.
smolny6 / 89.73.205.* / 2015-05-16 19:01
Co odkorkuje? Kasa i kompetencje decydentów. Czyli nic z tego nie będzie, bo brakuje jednego i drugiego. A darmowy transport publiczny jest nie do przyjęcia gdyż trzeba by wykopać znaczną część urzedasów z ciepłych posadek. Kto przy tym wymyślałby wtedy różne głupoty?
sza / 213.158.221.* / 2015-05-16 18:58
Podstawa,tam gdzie można ,droga czy ulica musi być jednokierunkowa .
Płatne parkowanie dla przyjezdnych , ale w całym mieście i przedmieściach.
Darmowa komunikacja dla posiadaczy samochodów i płacących abonament za parkowanie w okolicach zamieszkania, w tej chwili taniej jest jechać swoim samochodem niż płacić za 2 czy za 4 bilety . Biorę płatny ,abonament parkingowy swojego samochodu i to jest bilet na komunikację miejską...albo jadę samochodem i stoję w korkach ,albo zostawiam samochód pod domem i za abonament parkingowy ,jadę komunikacją miejską a mój samochód nie stoi w korkach tworząc jeszcze większe korki...
Tak trudno to pojąć urzędasom w gminie ???
A jakie oszczędności i zadowolenie społeczeństwa.
oiuolij / 5.172.247.* / 2015-05-16 16:23
co odkorkuje? budowa infrastruktury rowerowej oraz motocyklowej z prawdziwego zdarzenia. to podstawa. po drugie takie projektowanie umiejętne miast by rozlożyć właściwie ruch na drogach publicznych. po trzecie rozlanie miast i regionów tak by strefy przemysłwe nie były tylko w jednym miejscu a budowa skrzyżowań to budowa wiaduktów na miarę amerykańskich pętli a nie budowa rond
skomentuj

Najnowsze wpisy