Forum Forum inwestycyjneWydarzenia

Dlaczego kupuje tylko jedną akcje w BM BPH ?

Dlaczego kupuje tylko jedną akcje w BM BPH ?

Gtb / 83.14.5.* / 2007-05-28 20:40
Witam!
Mam taki mały problem. Ostatnio skorzystałem z możliwości otwarcia rachunku brokerskiego w BM Banku BPH w systemie internetowym @Makler.
Złożyłem 2 zlecenia: Najpierw kupiłem 12 akcji Ganta po 90 zł - i dostałem tylko jedną, a ostatnio znów kupiłem 130 akcji Budvaru po 15zł i znów dostałem tylko jedną(oczywiście reszte pieniędzy BM mi zwróciło). Nie wiem dlaczego tak sie stało? Czy mógłby mi ktoś to wyjaśnić - bo jestem początkujący na giełdzie i jeszcze nie we wszystkim się orientuję - a kupowanie jednej akcji po 15zł ( i do tego 6zł prowizji, a potem przy sprzedaży znów 6zł ) jest / nie jest zabawne... :) Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Wyświetlaj:
ms9 / 2007-05-29 13:11
A nie próbowałeś ich kupić czasem na rynku pierwotnym? jeśli tak to sprawa byłaby jasna, redukcja się nazywa.
gtb / 83.14.5.* / 2007-05-29 14:57
No właśnie na rynku pierwotnym. A od czego w takim razie zależy ta redukcja(domyślam się, że od popytu), ale jak mogę być pewny, że jak złożę dyspozycję to czy znów nie dostanę jednej akcji ?
ms9 / 2007-05-29 15:13
Zgadza się, zależy od popytu na dane akcje. Nie możesz być pewnym ile akcji dostaniesz jak się kolejny raz zapiszesz. Ostatnimi czasy redukcje na spółkach debiutujących są ogromne i tylko naprawde duży kapitał może dostać liczbę akcji jakiej potrzebuje. Pomyśl o kupnie akcji na rynku wtórnym (czyli na giełdzie). pozdrawiam
gtb / 83.14.5.* / 2007-05-29 17:34
Acha, juz rozumiem. Ale od czego zależy do kogo ile trafi akcji(nowej emisji)- od wkładu kapitału, czy od "kto pierwszy ten lepszy" :)
ms9 / 2007-05-29 19:39
Działa to na zasadzie proporcji, jeśli jest więcej chętnych niż wyemitowanych akcji redukuje się zapisy wszystkich graczy. W Twoim przypadku zredukowało Cię do 1 akcji. Nie ma tu znaczenia wielkość portfela, wszystkich tnie tak samo:)