Witam. W najbliższym czasie chciałbym się zająć drobną sprzedażą produktów. Czytałem wiele artykułów odnośnie działalności nierejestrowanej i myślę , że to jest dobra opcja dla młodych ludzi, takich jak ja, którzy chcą spróbować własnych sił w dążeniu do tzw. "robie na siebie" :) Wiadomo , że koszty otworzenia firmy, nawet jeśli się jeszcze pracuje na etacie jakieś tam są, a działalność nierejestrowana to dobry sposób na sprawdzenie swojego pomysłu na biznes .
Moje pytanie brzmi:
Jakie dokumenty trzeba prowadzić przy działalności nierejestrowanej ?
Tylko faktury z mojej sprzedaży , żeby udokumentować swój miesięczny przychód, który nie może przekroczyć 50% stawki minimalnego wynagrodzenia?
Czyli przykładowo - zbieram swoje faktury przez cały rok prowadzenia sprzedaży i na początku kolejnego roku dostaje swój PIT od mojego pracodawcy , ide do księgowej i w swoim PIT podliczam wszystko ,cały dochód z roku poprzedniego w rubryce "inne dochody" i od tego płace podatek 18% do urzędu skarbowego i to wszystko ?
Czy moge w takiej działalności nierejestrowanej odliczyć od podatku koszty wysyłek towarów, prowizje allegro i moje koszty , które poniosłem kupując towar od hurtowni, jeśli posiadam na to rachunek lub fakture?