Mhh... Szanowny Panie, nie zgadzam sie z Pana opinia.
Przebywam obecnie w UK , pracuje jak Pan to nazwal "sezonowo" (kelner w 5* hotelu i sprzedawca miejsc reklamowych w amerykanskiej gazecie) w dodatku jestem studentem renomowanej uczelni w Polsce i nie tylko. Moim zdaniem nie do konca znane sa Panu realia pracy i mentalnosci Polakow panujace w UK. Osoby wyksztalcone, majace perspektywy i ambicje WROCA do Polski jak najszybciej! Zarobia troche pieniedzy i wroca by zakladac wlasne firmy i korzystac z tego czego nauczyli sie w UK, a mianowicie, ze pieniadze to nie wszystko, ze nie mozna ich latwo zarobic, ze jestesmy lepiej wyksztalceni od przecietnego Anglika, ze codziennosc nie wyglada tak jak w Polsce itd. Prosze zwrocic uwage, iz mentalnosci i sposobu myslenia osob ktore rozwinely sie w jednym srodowisku, a pozniej emigruja do innego nie zmieni sie tak latwo i szybko... Prosze pamietac, ze inteligencja o ktorej Pan pisze, nie bedzie zadowalac sie praca sekretarki, badz pracy w PUBie... Mlodzi, wyksztalceni ludzie (inteligentni), wroca, poniewaz cenia nie FUNTA, a zycie. Mysle, iz w UK pozostajaca wiekszosc Polakow jest slabo wyksztalcona i oczywiscie zostana, poniewaz latwiej jest im zarobic pieniadze tutaj, niz w Polsce. Lecz bardziej doswiadczeni i wyksztalceni, wroca poniewaz beda chcieli spelnic sie zawodowo, badz wykonywac zawod ktory ich motywuje (oczywiscie nie mowie tutaj o osobach ktore koncza studia bez perspektyw i o niskim poziomie nauczania) Z ekonomicznego punktu widzenia, ktora grupa spoleczna jest korzystniejsza dla Polski??!!!
Dodatkowo pragne dodac, iz Polacy obecnie pracujacy w UK, wroca po kilku latach z dosc grubym portfelem i zaczna wydawac swoje osczednosci w Polsce min na nieruchomosci, podroze, ubezpieczenia itd!!! Prosze mi wierzyc, iz po rozmowach z moimi rodakami tutaj prawie zawsze na pierwszym, badz drugim miejscu ich celow oszczednosciowych znajduje sie NIERUCHOMOSC majaca lokalizacje w POLSCE.