Forum Forum prawneCywilne

ENTER AIR odwołuje loty, walka o odszkodowanie

ENTER AIR odwołuje loty, walka o odszkodowanie

skomentuj
adiabenicus / 194.181.152.* / 2012-11-20 16:32
Poniżej opisuję doświadczenia z liniami lotniczymi ENTER AIR, będące udziałem moim i mojej małżonki, na tle innych historii niezbyt wyjątkowe - ten sam rodzaj arogancji i lekceważenia podstawowych obowiązków przewoźnika lotniczego ze strony Enter Air, nie mówiąc o jednoznacznie okazywanej pogardzie dla pasażera. Dochodzi do tego zasmucający poziom komunikacji z klientem w mediach społecznościowych. Mój komentarz, zawierający krytyczne uwagi nt. jakości usług Enter Air, został usunięty z profilu Enter Air na portalu Facebook (https://www.facebook.com/pages/Enter-Air/146933795361737) bez jakiejkolwiek próby ustosunkowania się do podniesionych zarzutów. W Internecie można przeczytać, że innym osobom w takich sytuacjach blokowano dostęp do tego profilu.

W dniach 2012-09-19 - 2012-10-03 byliśmy z żoną w Turcji, organizator Rainbow Tours, przelot w obie strony linie lotnicze Enter Air. Odwołany został planowany na dzień 2012-10-03, godz. 13:00 czasu lokalnego lot powrotny na trasie Antalya-Kraków, sygn. ENT7634. O odwołaniu lotu ENT7634 dowiedzieliśmy się w przeddzień wylotu, na ok. 22 godziny przed planowanym startem. Połączenie zastępcze innymi liniami lotniczymi z wylotem 11 godzin później, 2012-10-03 o godz. 23:59 czasu lokalnego, z lądowaniem w Poznaniu i przejazdem do Krakowa drogą lądową. Ponieważ lot o sygn. ENT7634 został odwołany, znajdują zastosowanie zapisy art. 5 Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku, ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów.

Linie Enter Air jako obsługujący przewoźnik nie zrealizowały wobec nas świadczeń, opisanych w art. 9 Rozporządzenia (WE) nr 261/2004, w szczególności wliczając w to: prawo do posiłków oraz napoi, a także prawo do dwóch rozmów telefonicznych i innych, określonych w art. 8, ust. 2 Rozporządzenia (WE) nr 261/2004.

W opisanej sytuacji postanowiliśmy skorzystać z przysługującego nam prawa do ubiegania się o odszkodowanie od obsługującego przewoźnika lotniczego, którego zasady określa art. 7 Rozporządzenia (WE) nr 261/2004. W odpowiedzi na złożoną reklamację przedstawiciel Enter Air oświadcza, że odwołanego lotu o sygn. ENT7634... w ogóle nie było. w związku z czym przewoźnik nie mógł go odwołać. W rzeczywistości, lot był planowany i znajdował się w rozkładzie lotów dostarczanym przez organizatora imprezy turystycznej, a imienne Vouchery na przelot na trasie Antalya-Kraków lotem o sygn. ENT7634 otrzymaliśmy z żoną już w dniu wylotu z Polski do Turcji, tj. 2012-09-19.

O fakcie odwołania "wirtualnego" lotu ENT7634 i o tym, co z tego wynikło, pozwolimy się teraz wypowiedzieć Urzędowi Lotnictwa Cywilnego. Szczere pozdrowienia dla wszystkich, którzy skorzystali z usług Enter Air - przede wszystkim dla Tych, którym faktycznie udało się znaleźć w roli pasażerów.

Przestrzegamy wszystkich przed korzystaniem z usług tych linii lotniczych. Dzień powrotu z wycieczki, anulowany lot, wylot do kraju innymi liniami 11 godzin później. Odwołują zaplanowane wcześniej loty, nie realizują gwarantowanych w takich przypadkach świadczeń, uchylając się następnie od zrealizowania należnych pasażerom świadczeń odszkodowawczych, ponadto ze swojego profilu na Facebooku (https://www.facebook.com/pages/Enter-Air/146933795361737) usuwają wszelkie nieprzychylne komentarze, roi się tam za to od peanów na cześć Enter Air, pisanych zapewne przez dwudziestoparoletnich pracowników tej osobliwej firmy.

Kochani! Pytajcie w biurach podróży, jakie linie lotnicze realizują przeloty na trasach Waszych wycieczek. Opisaną sprawę odwołanego lotu kierujemy obecnie do Urzędu Lotnictwa Cywilnego, w razie potrzeby świadczenia odszkodowawcze będziemy egzekwować od Enter Air na drodze postępowania sądowego.
Wyświetlaj:
FLYCOVER / 185.93.94.* / 2019-06-08 19:14
W razie problemów z zakłóconymi lotami nie tylko przewoźnika Enter Air pomoc oferuje FlyCover Odszkodowania Lotnicze.
https://flycover.pl/
bombinka / 37.249.92.* / 2018-04-27 12:47
Leciałam już kiedyś tymi liniami i wszystko było w porządku. Wydaje mi się, że coś musiało się wydarzyć. Na przyszłość, jak chcecie unikać takich przykrych sytuacji oraz późniejszego dochodzenia odszkodowań, to wybierajcie przewoźników takich jak LOT. Tanich biletów szukać możecie na: https://www.esky.pl/linie-lotnicze/al/lo/lot . W ten sposób z pewnością będzie bardziej komfortowo i mniej nerwowo.
domminika2 / 188.146.80.* / 2017-03-09 14:40
Jak przeczytałam te wszytskie opnie to bałam się lecieć, ale okazało się że jest zupłenie inaczej. Czyste, dobrze utrzymane samoloty i miły pomocny personel. Bardzo sympatyczna, czarterowa linia moim zdaniem..
szklarek / 2017-03-09 15:37
Co to ma wspólnego z kwestią prawną odszkodowania za odwołany lot ?
Chmurna / 77.255.75.* / 2015-09-22 16:46
Jak wielu z was, miałam problem z EnterAir. Na nic wypełniane przeze mnie formularze, pisma, odwolania... Mozna sobie pisac. Przewoznik wszystko interpertuje pod siebie, nie liczy sie z pasazerem. A te ich uprzejmie odpowiedzi, ze maja nadzieje znow zobaczyc mnie na pokladzie swojego samolotu... Kpina! Leciałam z Warszawy na Rhodos, lot oczywiscie opozniony ladnych kilka godzin, zero informacji, radzcie sobie sami i robcie co chcecie. Chcialam pisac do ULC, ale znajomi, ktorzy tez mieli z EnterAir problem posduneli mi strone firmy, ktora zajmuje sie odszkodowaniami lotniczymi. NIe chcialam dalej uzerac sie Enterem i ULC, wypelnilam sobie na tej stronie formularz zgloszeniowy. Zajeli sie moja sprawa i dostalam od Enter aodszkodowanie... Da sie? Da sie! Firma nazywa sie Fly&I.Z tego co powiedzial mi ich pracownik zajmuja sie nie tylko EnterAir, ale z nimi akurat maja duze doswiadczenie i caly czas naplywaja mu reklamacje na ich loty. Sprobujcie, to tez jest dobry sposob na uzyskanie odszkodowania.
sara31 / 88.67.144.* / 2016-06-06 14:43
Lot na Rodos przyjemny, choć panicznie boję się latać. Opinie krytyczne na temat Entera nie potwierdziły się.
gini / 2016-06-16 10:47 / Bywalec forum
Jak przeczytałam te wszytskie opnie to bałam się lecieć, ale okazało się że jest zupłenie inaczej. Czyste, dobrze utrzymane samoloty i miły pomocny personel. Bardzo sympatyczna, czarterowa linia moim zdaniem..
Lidia1088 / 212.244.241.* / 2016-06-27 10:00
czytam po powrocie z wakacji:lot z Wrocławia na Majorkę i powrotny liniami ENTER czarterowany przez BP TUI:wszystko w najlepszym porządku,minimalne opóźnienie startu w obie strony,ale lądowanie planowe,personel pokładowy bardzo miły,pomocny,uśmiechnięty.Odprawa na Majorce dość długo trwała,ale było kilka lotów do kraju w tym samym czasie:po prostu wiele osób wracało z wakacji,generalnie pozytywnie
AZ476 / 31.0.68.* / 2016-07-07 12:11
o się trafiło. właśnie siedzę na Okęciu r godziny spóźnienia a będzie jeszcze co najmniej 2. cały enter air. koszmarna firma.
Lotka / 83.27.239.* / 2014-08-25 15:34
Ponoć dobrze jest płacić za wakacje z biur podróży kartą kredytową. Odszkodowanie wypłaca bank za niezrealizowaną usługę. Z samymi przelotami sprawa jest chyba trudniejsza, a średnia marża takiego biura ubiegającego się o odszkodowania to jakieś 25% od ugranej kwoty.
Z kontrolemP / 217.153.72.* / 2014-07-07 13:27
Dopiero teraz coś się ruszyło w Polsce w tej sprawie. Najs!
http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul/pierwszy;taki;wyrok;sadu;w;sprawie;odszkodowania;za;opoznienie;samolotu,191,0,1577151.html?rfguidfo
autir / 178.36.180.* / 2013-11-10 18:02
Ale glupoty wypisujecie. Jezeli wycieczka zostala wykupiona w biurze podrozy wraz z "transportem" to wszelkie reklamacje mozna skladac tylko tam. Do przewoznika mozna miec "pretensje" jezeli bilety zostaly wykupione u niego.
jagular1973 / 82.139.161.* / 2014-06-03 10:37
Sam opowiadasz głupoty. Rozporządzenie dotyczy wszystkich przewoźników lotniczych w UE. Biuro podróży nie ponosi żadnej odpowiedzialności. Wiem bo miałem dokładnie taką samą sprawę z biurem i tą linią. Dziś mam już w ręku nakaz zapłaty z klauzulą wykonalności (trwało wszystko 2 lata :) ) i właśnie wysyłam to do komornika, bo Enter Air sam z siebie płacić nie chce
DKP / 79.185.200.* / 2013-08-30 19:52
Mielismy z rodziną podobne problemy z Enter Air z lotem ENT1392 Barcelona – Katowice z 29 lipca 2012, opóźnionym o 5 godzin. Przeszedłem indywidualnie całą drogę prawną, sugerowaną przez ULC - pismo do ENT z europejskim formularzem skargi - odmowa, skarga do ULC - urzędowo przesłana do ich odpowiednika w Hiszpanii - opinia na temat przyczyn opóźnienia, znowu pismo przedsądowe do ENT i niestety odmowa. Adwokat już przygotowywał pozew ale wczoraj dostalismy odszkodowanie - po 400 Eur od osoby. Myślę,że kluczowe było orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 23 października 2012 r. w sprawach połączonych C-581/10 i C-629/10, że lot opóźniony powyżej 3 godzin pod względem odszkodowania traktuje się jak odmowę przyjęcia na pokład.
alkalala / 83.23.60.* / 2013-01-14 19:32
Moim zdaniem nie warto tracić zdrowia i czasu na wielomiesieczne statania i idzyskanie odszkodowania, które nam się należy. Zdecydowanie lepiej jest zlecić tego rodzaju działania doświadczonej kancelarii prawnej. Dzięki temu uzyskamy profesjonalną obsługę, opiekę prawną i odniesiemy sukces. Kancelaria Teodorowski&Wojtaszak to najlepszy wybór jakiego możemy dokonać
KaniaK / 178.235.201.* / 2013-05-14 21:11
WARTO WALCZYĆ. Właśnie wczoraj odebrałam przekaz pocztowy z odszkodowaniem za opóźniony lot z 2011 wraz z odsetkami. Skorzystałam z pomocy kancelarii prawnej - co prawda część tego muszę oddać kancelarii w zamian za pomoc ale i tak LEPSZY RYDZ NIŻ NIC!!!
jagular1973 / 82.139.161.* / 2014-06-03 10:40
e-Sąd w Lublinie.
Samo się robi. Mam nakaz z klauzulą i odsetki za dwa lata - właśnie idą do komornika
magdasz / 41.43.201.* / 2012-12-20 23:16
Mam podobne doświadczenie z tą linią lotniczą. Ponad rok temu, w sierpniu 2011 roku, wykupiłam, poprzez biuro podróży, lot do Egiptu. Dzień wcześniej potwierdziłam godzinę wylotu i wszystko było w porządku. Na lotnisku zjawiłam się o godzinie 3 w nocy, na dwie godziny przed planowanym wylotem. I co się okazało ... w momencie nadawania bagażu rejestrowanego pani, odprawiająca mnie, powiedziała, że mam 2 kg nadbagażu, ale nie weźmie ode mnie pieniędzy za niego, bo i tak już mam utrudniony lot - opóźnienie 5 godzin. Mijają godziny i żadnej informacji. Nikt nie poczuwa się do odpowiedzialności. Około godziny 12, czyli 7 godzin po planowanej godzinie wylotu, przyszedł ktoś z obsługi lotniska i wręczył voucher na posiłek. Poinformował także, że lot nastąpi w przeciągu 2 godzin bo czekają na nowy komputer pokładowy, który ma przylecieć z Londynu. Mijają dwie godziny i dostajemy kolejny voucher na posiłek oraz info, że komputer z Londynu nie przyleciał i że sprowadzają nowy samolot z Hiszpanii. Godzina 14 - informacji o godzinie wylotu jak nie było tak nie ma. Godzina 15 - pojawia się magiczne "boarding time", który nastąpił godzinę później niż było napisane! Koniec końców samolot wystartował o 16:15, czyli 11 godzin po planowanej godzinie wylotu. Nieświadoma swoich praw nic z tym nie zrobiłam, czego do dziś żałuję.
Inna historia z Enter Air z dzisiaj (20.12.2012)... Mój brat miał wrócić dzisiaj z Egiptu o 16:15, a na płycie lotniska na Okęciu wylądował 3,5 godziny później. Niby niewielkie opóźnienie w porównaniu do mojego, ale czarę goryczy przelały warunki w jakich był "przetrzymywany" - w samolocie gorąco jak w piekle, bez klimatyzacji, możliwości zadzwonienia czy nawet otrzymania posiłku i napojów - co podobno gwarantują ogólne warunki przewozu Enter Air. Dodatkowo informację o opóźnieniu lotu usłyszał dopiero godzinę po planowanym czasie wylotu, ale nie powiedziano ile będzie opóźniony lot tylko, że doszło do awarii elektryki i muszą naprawić silnik. Tym razem Enter Air będzie musiało ponieść konsekwencje za rażące naruszenie praw pasażera.

*adiabenicus: napisz proszę jak skończyła się sprawa po skierowaniu jej do ULC.

Swoją drogą ciekawy jest fakt o pozwalaniu niesprawnym maszynom na loty. Czy Enter Air tak bardzo zależy na zyskach, kosztem zdrowia czy nawet życia pasażerów? Zepsuty komputer pokładowy, awaria silnika i pewnie wiele innych podobnych - to nie są maszyny do latania ale do zezłomowania.
skomentuj

Najnowsze wpisy