residenzpalast
/ 77.252.251.* / 2011-07-11 09:37
obojetnie kiedy rusza i tak kicha na calego i posmiewisko..
Ale kapciowy ma zadowolona mine i jest OK
o co czytamy?
"Dolnośląskie Surowce Skalne (DSS) zostały wybrane przez GDDKiA do wyłącznych negocjacji dotyczących dokończenia odcinka C. Spółka, która nigdy samodzielnie nie budowała dróg, ........
Wcześniej DSS była podwykonawcą chińskiego konsorcjum Covec, wyrzuconego z budowy A2. Debiutanta wesprze niemiecki gigant - koncern Max Boegl oraz czeska firma - Boegl&Krysl. Według dziennika DSS będzie chciał za budowę odcinka o ponad 100 mln zł więcej niż chiński poprzednik i usiądzie do negocjacji z ceną 650 mln zł.
a JAK JEST???
-Spółka z kapitałem 51 710 836 robi prace za 650 mln pln
- OPCJA PIERWSZE >20 km za 650 mln pln? to ponad 30 mln za kilometr, czyli ponad 8 mln euro. To drożej niż autostrada z tunelami w Chorwacji czy Hiszpanii. A u nas równina mazowiecka
I NAJWAZNIEJSZE......!! OPCJA DRUGA
650 mln zł + 740 mln zł (odszkodowanie dla firmy Covec po przegranym procesie w arbitrażu międzynarodowym) = 1 390 mln zł. Po podzieleniu przez 20 otrzymujemy prawie 70 mln za kilometr autostrady. Rozumiem, że nawierzchnia pokryta będzie grubą warstwą złota. W Niemczech za kilometr autostrady płaci się 6,7 mln euro (bez kosztów prawnych), czyli około 27 mln zł. 70/27=2,6 - tyle razy zapłacimy więcej
a spolka zalezna... jak pisza zorientowani...
Bogl & Krysl jest liderem konsorcjum budującym obwodnicę Żyrardowa (wspólnie z Pol-drogiem i Drogbudem). Termin oddania odwodnicy do użytku: SIERPIEŃ 2011 r. Opóźnienia w realizacji kontraktu: ok. 1 ROK! Niezły wybór... Zanosi się na kolejny sukces;''(( Jeśli dodać , że Drogbud jest bankrutem !!!!!!!!!!!!!!!! :-)))))))))))))))))
ale to i tak wina pisiorow! :-)